رئیس شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد در بارندگی اخیر، بهبودی که در خصوص آبگرفتگی‌ها توقع داشتیم به هیچ وجه اتفاق نیفتاد و من هم مانند شهروندان این دلزدگی و ناراحتی را دارم و پیگیر هستیم که این قضیه روشن شود تا اگر بودجه، تجهیزات یا کاری نیاز است، به سرعت انجام شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 21 November 2023

تابناک خوزستان: سید محمدعلی پورموسوی در خصوص آبگرفتگی برخی نقاط شهر در پی بارندگی اخیر با وجود اجرای شبکه فاضلاب اظهار کرد: یکی از نکاتی که مسئولان مربوطه می‌گویند این است که در برخی مسیرهایی که شبکه فاضلاب کار شده، هنوز اتصالات نهایی انجام نشده است. در برخی نقاط دیگر نیز کار به صورت کامل انجام نشده است.

وی افزود: روز گذشته در منطقه باهنر نه تنها آب دفع نمی‌شد، بلکه بالازدگی فاضلاب در حال رخ دادن بود که این شرایط نشان می‌دهد شرکت آبفا باید روی ایستگاه پیچ وار، پمپ های جدید نصب می‌کرد تا سرعت تخلیه آب این مناطق افزایش می‌یافت اما این کار انجام نشده است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: روند تخلیه آب از مجموعه پمپاژ ایستگاه پیچ وار در حد سال گذشته است و با توجه به این حجم بارندگی، معلوم است که آب جمع می‌شود و به جای دفع، پس داده می‌شود.

پورموسوی عنوان کرد: در برخی نقاط دیگر که سال گذشته آبگرفتگی داشتیم و مشکلات این نقاط مشخص بود، باید از قبل تمهیدات اندیشیده می‌شد؛ هر چند ماشین‌آلات و تجهیزاتی خریداری شد و در جاهایی مانند خیابان ادهم جواب داد.

وی افزود: باید دلیل آبگرفتگی در این نقاط مشخص و تمهیدات لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی در باران‌های بعدی اندیشیده شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: آبگرفتگی وسیعی در خیابان انقلاب، انتهای شیخ بهاء و بازار کیان داشتیم که باید بررسی شود اقدامات انجام‌شده از جمله خط ۱۸۰۰ شهرداری که در اختیار آبفا قرار گرفته است، چرا نتوانست آب این مناطق را به رودخانه تخلیه کند.

پورموسوی افزود: در حال حاضر نمی‌توانم بگویم چه کسی در این قضیه و این مشکلات، تخلفات بیشتری نسبت به دیگران داشته است. باید این موارد در جلسه فنی بررسی شود تا ببینم چرا با وجود اینکه کار زیادی انجام شده، آبگرفتگی وسیعی رخ داده است و این اشکالات به وجود آمده است.

وی در خصوص طرح موضوعی مبنی بر اینکه تعداد زیادی پمپ بدون تشریفات قانونی به فردی برای تعمیرات واگذار شده است و اکنون بررسی در مورد بازگشت یا عدم بازگشت این پمپ‌ها در حال انجام است، عنوان کرد: این مساله مربوط به الان نیست و کسی که این حرف را زده، کاملا فرافکنی کرده است. سال گذشته بودجه‌ای گذاشتیم و میلیاردها تومان پمپ خریداری شده است و در انبارها هستند. گفته می‌شود در فلان سال که در سه چهار سال اخیر نبوده است، کسی پمپ آورده و باید تعمیر می‌شد اما چرا این مساله را پیگیری نکردند و دنبال کسی که پمپ‌ها به او تحویل داده شده است نرفته‌اند؟ اکنون که بارندگی رخ داده است یادشان آمده است پمپ‌هایی داده بودند و تعمیر نشده‌اند یا هر اتفاق دیگری رخ داده است؟

رئیس شورای شهر اهواز گفت: مردم از این وضعیت نارضایتی دارند و کسی نمی‌تواند بگوید چرا این نارضایتی وجود دارد. آبگرفتگی وسیعی در بسیاری از مناطق اهواز رخ داد و مطالبه مردم، رفع این معضل است. بحث ما این نیست که معجزه کنیم اما حداقل باید به سمتی برویم که سال به سال شرایط بهتر شود.

پورموسوی بیان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد در بارندگی اخیر، بهبودی که در خصوص آبگرفتگی‌ها توقع داشتیم به هیچ وجه اتفاق نیفتاد و من هم مانند شهروندان این دلزدگی و ناراحتی را دارم و پیگیر هستیم که این قضیه روشن شود تا اگر بودجه، تجهیزات یا کاری نیاز است، به سرعت انجام شود.

وی گفت: البته طبق برآورد کارشناسان، شهرداری به اندازه کافی پمپ خریده بود و آقایان آبفا اگر به پمپ نیاز داشتند، از شهرداری می‌گرفتند و نصب می‌کردند تا حداقل مشکل مردم کمتر شود.

منبع/ایسنا

برچسب ها: آبگرفتگی ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار