رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سنقر و کلیایی ازر فع پنج نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 22 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مهدی دبیریان»، اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری پنج نقطه پر حادثه شامل سه مورد در گردنه خسروآباد (قوس سراب چرمله تا انتهای محور سنقر به همدان)، قوس روبروی شهرک صنعتی محور سنقر به بیستون و قوس روستای سرباغله محور سنقر به کامیاران؛ عملیات آشکار سازی و رفع نقاط پرحادثه انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در محور‌های روستایی شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: ۵۸ کیلومتر عملیات تیغه زنی، رگلاژ و پروفیله کردن راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی، شن ریزی و تراکم راه‌های روستایی آسماندول، سرکشکمیر، چشمه زنگی، کیسله، خلجان، دره وزم، چشمه خسرو به طول ۲۱ کیلومتر، دپو و بارگیری بیش از ۱۰ هزار تن مصالح کوهی و رودخانه‌ای جهت بهسازی راه‌های روستایی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: در محور بزرگراه سنقر به بیستون به طول ۴.۳ کیلومتر، محور سنقر به خسروآباد، محور سطر به طول ۳.۴ کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت و عرض سه متر و ضخامت ۲ متر، شانه سازی راه روستایی سهنله به طول ۴.۳ کیلومتر در محور سنقر به همدان و شانه سازی محور گردکانه به طول ۷.۸ کیلومتر انجام شده است.

دبیریان درباره انجام عملیات روکش آسفالت محور‌های اصلی، فرعی و روستایی، گفت: ۲۴.۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت؛ محور‌های سنقر به سطر چهار کیلومتر، سنقر به بیستون پنج کیلومتر، سنقر به سهنله ۴.۲ کیلومتر، سنقر به گردکانه ۱۱.۵ کیلومتر و روکش حفاظتی اسلاری‌سیل به طول ۱۰ کیلومتر محور سنقر به آجین انجام شده است.

وی عنوان کرد: برای هدایت ترافیک و افزایش ایمنی تردد در محور‌های مواصلاتی شهرستان سنقر و کلیایی بیش از یک هزار عدد علائم جاده‌ای، تابلو‌های اخطاری و راهنمایی، سیلندر پلاستیکی و گل گارد نصب شده است.

دبیریان در پایان افزود: ۴۲۰ کیلومتر تسطیح شانه راه، حریم زنی، رفع اختلاف جاده با شانه‌راه، ایجاد هره خاکی طولی و نقطه‌ای بر روی پل‌ها و پرتگاه‌ها به طول ۵ کیلومتر و بیش از ۱۰۰ پل و پرتگاه و ایجاد نقوش ترافیکی به وسیله پودرسنگ بر روی هره‌های ایجاد شده و ۷۰۰ متر مکعب ریزش برداری و پاک سازی حاشیه ترانشه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی هفت ماهه سال‌جاری است.

شهرستان سنقروکلیایی با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار