استاندار کرمانشاه از تشکیل و راه اندازی اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در استان خبر داد و گفت: حدود ۳۰ شاخص مرتبط با حوزه خانواده و جمعیت استان از طریق این اتاق‌ها رصد می شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 23 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدطیب صحرایی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان عنوان کرد: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌ها باید حضوری فعال و جهادی در زمینه اجرای برنامه های این حوزه داشته باشند.

وی در ادامه از تشکیل اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در استان خبر داد و گفت: این اتاق یک بستر کارشناسی مناسب برای کمک به تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ بهتر در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و طرح های حمایتی این حوزه در استان است.

استاندار کرمانشاه گفت: حدود ۳۰ شاخص مرتبط با حوزه خانواده و جمعیت استان از طریق این اتاق‌ها رصد می شود که از طریق آن می توان به آمارهای مقایسه‌ای در سطح استان کرمانشاه و کشور آگاهی پیدا کرد.

وی ادامه داد: این اتاق های وضعیت در تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها تشکیل می شود و تا سطح دهستان‌ها و روستاها هم تسری می‌یابد و این امکان فراهم می شود تا وضعیت جمعیتی و آمارهای اثرگذار بر جمعیت در مناطق مختلف استان مورد سنجش قرار گیرد.

صحرایی یادآور شد: تلاش می‌کنیم متناسب با وضعیت هر منطقه از استان، علاوه بر این ۳۰ شاخص، شاخص های دیگری را هم لحاظ کنیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به عوامل اثرگذار بر وضعیت جمعیتی، به تصمیم گیری بهتری برسیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و کرمانشاه در رتبه دوم کشور قرار دارد، ولی باید تلاش کرد بقیه افراد واجد شرایط هم زودتر صاحب زمین شوند.

استاندار همچنین تاکید کرد: باید با تبلیغات محیطی مناسب، خانواده ها از سبد حمایتی دستگاه های مختلف در زمینه طرح جوانی جمعیت آگاهی یابند.

وی تصریح کرد: تجمیع خدمات دستگاه‌های مختلف در زمینه فرزندآوری به اقبال بیشتر مردم برای داشتن فرزند بیشتر کمک می کند.

صحرایی همچنین بر ضرورت راه اندازی اتاق های مخصوص مادر و کودک در سطح اماکن عمومی و اداری پرتردد تاکید کرد و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، لازم است در اماکن عمومی پرتردد مانند فرودگاه، ایستگاه قطار، پایانه ها، مجموعه‌های تفریحی، بیمارستان ها و ادارات استان، اتاق هایی برای مادر و کودک جهت انجام کارهای ضروری مرتبط و امکان استراحت راه اندازی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار