عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی مناطق شهر در بارندگی‌های اخیر گفت: در هیچ منطقه‌ای، کمبود تجهیزات عامل مشکل در مقابله با آبگرفتگی‌ها نبود.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 24 November 2023

تابناک خوزستان: حجت‌الله زارع‌زاده با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر اظهار کرد: در جریان بارندگی‌های اخیر، هر چند مشکلاتی در برخی مناطق رخ داد اما متاسفانه در برخی اظهارنظرها، زحمات طاقت‌فرسای نیروهای خدوم و کارگران شریف و زحمت‌کش شهرداری که از ساعات اولیه آغاز بارندگی مردانه در میدان بودند، نادیده گرفته شد و بعضاً با بیان دیدگاه‌های غیر کارشناسی و ناشی از کم اطلاعی نسبت به موضوعات، با بی مهری نسبت به زحمات و تلاش‌های بی وقفه این عزیزان مواجه بودیم.

وی افزود: با حضور و بررسی میدانی که شخصا داشتم، در هیچ منطقه‌ای کمبود تجهیزات عامل مشکل در مقابله با آبگرفتگی‌ها نبود بلکه ریزش برخی خطوط آبفا از جمله در میدان جوادالائمه و میدان پانزده خرداد، عدم گنجایش برخی خطوط نسبت به حجم روان‌آب برای انتقال، کندی تخلیه روان آب در خروجی‌ها و عدم اتصال کامل شبکه جدید فاضلاب در برخی نقاط و هم چنین عدم اجرای خطوط جدید شبکه فاضلاب در برخی نقاط از جمله عوامل آبگرفتگی در محلات بودند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب سالیانه، نسبت به خرید تجهیزات لازم در این حوزه اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری انجام شد. با تهیه انواع پمپ‌های ‌sp و ورتیکال و سایر اقلام و تجهیزات مورد نیاز در حوزه دفع آب‌های سطحی از جمله خرید لوله برای اجرای طرح‌های علاج‌بخشی و پیش‌بینی تانکرهای مکنده و جمع‌کننده آب، شاهد کمبود و مشکل تاثیرگذاری نبودیم.

وی افزود: در مجموع حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از پایان قطعی بارندگی، با تلاش جهادی همه نیروهای حاضر در میدان، عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی به پایان رسید و جا دارد از همکاری گروه‌های جهادی و بسیج و سایر دستگاه‌ها که در کنار مدیریت شهری بودند و هم چنین از صبوری و همراهی شهروندان در محلاتی که دچار آب گرفتگی شده بود ضمن عذرخواهی، تشکر و قدردانی داشته باشیم.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه ضرورت دارد آبفا و شهرداری برای کاهش و تعدیل مشکلات رخ داده، در قالب طرح ضربتی مواردی را تکمیل و اصلاح کنند، گفت: باید آبفا هر چه سریع تر شبکه گلدشت و سادات را که در حال اجراست، تکمیل کند. هم چنین باید خطوط شبکه خیابان جواد الائمه و ادهم هر چه زودتر اصلاح شود. خط شبکه موسوم به خط ۷۱۰ از خیابان‌های الحدید و رزها در کیانشهر نیز باید تکمیل و قابل بهره‌برداری شود.

زارع‌زاده بیان کرد: شهرداری نیز باید کانال‌های روباز موجود در مناطق مختلف شهری را احیاء کند. خروجی آب‌های سطحی از منطقه ۷ به سمت منطقه ۸ و ایستگاه پمپاژ پیچوار با احداث خط جدید تقویت هم تقویت شود.

وی افزود: هم چنین آبفا باید نسبت به تقویت خروجی‌های ایستگاه الهادی و پیچوار با افزایش پمپ‌ها اقدام کند. در صورت اجرای این موارد، قطعا شاهد بهبود شرایط در این نقاط خواهیم بود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار