به گفته رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران؛ پس از ۱۱ سال از تصمیم مدیریت شهری در خصوص ادغام سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، این مهم در دوره مدیریت شهری فعلی محقق شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 25 November 2023

به گزارش تابناک تهران، رضا ناصری سرای رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری درخصوص عملکرد سامانه ۱۳۷ گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری به نسخه‌ای یکپارچه از سامانه‌های ارتباط مردمی با عنوان «۱۳۷ پلاس» دست یافته‌ایم که در دریافت و رسیدگی به گزارش‌های مردمی و ارائه خدمات شهروندی چابک‌تر شده است.

وی افزود: یکی از جنبه‌های خدمات‌رسانی سامانه ۱۳۷ پلاس، اقدامات فوریتی در زمان بارش نزولات آسمانی است و این سامانه حداکثر ظرفیت خود را در این بخش به کار می‌بندد.

وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما و ورود سامانه‌های بارشی به کشور و شهر تهران، حجم قابل توجهی از تماس‌ها و درخواست‌های شهروندان محترم تهرانی به موضوعات آب‌گرفتگی، برف‌روبی و بعضاً موارد مربوط به تندبادها و شکستگی درختان اختصاص می‌یابد که این سامانه نیز موارد را به واحدهای اجرایی و مراکز مربوطه ارجاع و تا حصول نتیجه پیگیری می‌نماید.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران ادامه داد: به منظور حفظ آمادگی و انسجام واحدهای اجرایی سامانه ۱۳۷پلاس، مانورهایی دوره‌ای متناسب با مأموریت‌های اجرایی هر فصل از سال برنامه‌ریزی و اجرا شده و هدف اصلی آن پایش سطح آمادگی نیروی انسانی و به روز بودن تجهیزات و ناوگان خودرویی جهت رسیدگی به پیام‌های فوریتی و خطرساز ثبت شده از سوی شهروندان است.

به گفته وی؛ در همین راستا در هفته گذشته نیز مانور رقابتی میان واحدهای اجرایی ۱۳۷پلاس در بوستان یاس فاطمی برگزار شد.

ناصری سرای بیان کرد: یکی از مواردی که در گذشته شهروندان تهرانی را در تماس با شهرداری تهران سردرگم می‌کرد و بارها از سوی آنان مورد انتقاد قرار داشت، فعالیت موازی سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بود. در همین راستا از سال ۱۳۹۰، موضوع ادغام این دو سامانه مطرح و در دست پیگیری قرار گرفت که به دلایل مختلف در آن مقطع زمانی به نتیجه نرسید و بعدها نیز در سال ۱۳۹۷ علی‌رغم تأکیدات سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارتقاء، یکپارچه‌سازی و هوشمندسازی این سامانه‌ها، این مهم محقق نشد.

وی یاد آور شد: نهایتاً در سال ۱۴۰۱، در دوره مدیریت شهری جدید و در راستای چابک‌سازی و بهبود بهره‌وری در ارائه خدمات به شهروندان، ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاست‌های اجرایی در حوزه ارتباط مردمی و مدیریت مردمی شهر، دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ادغام و سامانه ۱۳۷ پلاس با حفظ ماموریت‌ها و شبکه سامانه‌های قبلی رونمایی شد.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تاکید کرد: وجود واژه «پلاس (+)» در عنوان سامانه جدید از آنجا نشأت می گیرد که این سامانه تمامی خدمات سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را باهم جمع کرده و چند خدمت جدید نیز به آن اضافه شده است. از سوی دیگر وجود این واژه مؤید بسترسازی جدید و فناورانه جهت «جمع سپاری» مشارکت‌هاست.

وی در پایان از شهروندان تهرانی خواست تا با مشارکت خود در سامانه ۱۳۷پلاس، درخواست‌ها، شکایت‌ها، انتقادات و نظرات خود را در خصوص تمامی کارکردها، رویه‌ها و برنامه‌های شهرداری منعکس کرده و اطمینان داشته باشند مجموعه مدیریت شهری با گوش شنوا به درخواست‌های شهروندان توجه نموده و قطعاً با رویه‌های جدید در دست پیاده سازی، هرگونه اغماض، کوتاهی و سهل انگاری در خدمات رسانی به شهروندان به سرعت شناسایی و با مسببین برخورد خواهد شد.

منبع/شهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار