رییس سازمان صمت خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا تولید آجر در خوزستان را به سمت تولید آجرهای نما و نسوز ببریم زیرا بازار آجر نما در استان در اختیار دیگر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 26 November 2023

حمیدرضا فلاح در نشست شورای معادن خوزستان که امروز ۵ آذرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص بحث اکتشاف معادن جدید در خوزستان عنوان کرد: باید بتوانیم به مباحث اکتشاف پهنه های جدید براساس ظرفیت‌های استان ورود کنیم و با اکتشاف پهنه‌های معدنی جدید بتوانیم از این معادن تولید داشته باشیم.

وی اظهار کرد: طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه به منظور شناخت، نیازسنجی و آینده پژوهی و همچنین پتانسیل یابی عناصر استراتژیک و... توسط دانشکده علوم زمین دانشگاه چمران اهواز ارائه شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: نقشه کامل و مطالعات جامعی در خصوص زمین شناسی و مطالعات معادن پس از این تحقیقات برای استان تهیه خواهد شد.

فلاح ادامه داد :تعیین تکلیف معادن واقع در حریم بستر رودخانه در منطقه کهنک دزفول یکی از درخواست‌های سازمان صمت استان به منظور تعدیل شرایط قیمت شن و ماسه است.

وی افزود: سازمان آب و برق خوزستان در این منطقه باید وضعیت فعالیت و مجوز برداشت برای ۱۷ واحد شن و ماسه را تعیین تکلیف کند زیرا عدم فعالیت این ۱۷ واحد بر قیمت شن و ماسه بسیار اثرگذار است و باید این واحدها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

در خوزستان باید به سمت تولید آجرهای نما و نسوز برویم

فلاح عنوان کرد: علی رغم اینکه در خوزستان آجر زیاد تولید می‌شود اما همه آجر تولید شده برای زیر کار است و در حوزه نما نیست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از این رو بازار آجرهای نما استان در اختیار استان‌های دیگر است و حتی بازارهای صادراتی نیز در اختیار استان‌های دیگر است.

رییس سازمان صمت خوزستان، گفت: در تلاش هستیم تا تولید آجر در خوزستان را به سمت تولید آجرهای نما و نسوز ببریم تا شاهد افزایش سودآوری در این حوزه در خوزستان باشیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار