مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: روستای دارای سکنه دائم فاقد گاز نداریم یعنی گازرسانی در استان به مرز ۱۰۰ درصد رسیده و عمده فعالیت ما از این پس در حوزه نهضت ملی مسکن و صنایع است.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 28 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۶۰۰ روستای استان گازرسانی شده و در ۱۶ سال قدمت گازرسانی به خراسان جنوبی متوسط گازرسانی به ازای هر سال ۱۰۰ روستا و در ۲ سال گذشته ۳۰۰ روستا بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان جزو تکالیف شرکت گاز برای گازرسانی بود که از این نعمت برخوردار شدند علاوه بر این گازرسانی به هزار و ۹۸۲ روستا نیز انجام شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح گازرسانی در استان تعریف و اجرا شده که دستاورد بزرگی برای توسعه این خطه است.

محمودی گفت: گازرسانی به ۶۰۰ روستا، ۳۰۹ واحد صنعتی، ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن، اجرای خطوط ارتباطی و گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی در دولت سیزدهم انجام شده و مهمترین پروژه‌ای که در این مدت آغاز شد، طرح انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان است که فاز اول دشتک - زابل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کیفی‌سازی، بهینه‌سازی و هوشمندسازی را جزو برنامه‌های آتی شرکت گاز ذکر کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۴۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان گازرسانی شده و شهرک صنعتی نداریم که گازرسانی نشده باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افتتاح ۹۵ طرح گازرسانی با اعتبار ۶ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی ۴۱ طرح گازرسانی با اعتبار سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: از دهه فجر به بعد هیچ روستایی نخواهیم داشت که عملیات گازرسانی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: از این پس گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی، سایت‌های مسکن و بهسازی موتورخانه‌ها را در دستور کار داریم.

محمودی درباره محاسبه تعرفه‌های گاز در فصل سرما گفت: طبق مصوبه دولت، قیمت سه پله اول تعرفه گاز خانگی نسبت به تعرفه‌های سال‌های قبل هیچ تغییری نکرده است و فاصله بازه هر پله در تعرفه قدیم ۷۵ متر مکعب بوده، ولی در تعرفه جدید این عدد ۱۰۰ متر مکعب است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار