مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تعداد ورودی‌های فاضلاب به رودخانه کارون، با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی راه اهواز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 05 December 2023

تابناک خوزستان: محمدرضا کرمی‌نژاد با بیان اینکه از ۲۴ نقطه ورود فاضلاب به کارون، ۱۴ نقطه در شرق و ۱۰ نقطه در غرب اهواز قرار دارد اظهار کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب ملی راه اهواز از ریزش فاضلاب در ۶ نقطه به رودخانه کارون جلوگیری می‌شود و تعداد نقاط به ۱۲ مورد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای ۱۲ نقطه ورود فاضلاب به کارون در دست انجام است که بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا سال آینده به سرانجام می‌رسد.

کرمی نژاد افزود: فعالیت‌های عمرانی حوزه اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب اهواز در سه محور رفع نقاط ریزشی، اقدامات توسعه‌ای و احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برنامه‌ریزی و انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به رفع نقاط ریزشی و کاهش پس‌زدگی فاضلاب در معابر عمومی شهر اهواز بیان کرد: با اقدامات انجام شده سه هزار نقطه ریزشی فاضلاب به طور کامل برطرف شده و موارد احتمالی موجود به صورت انگشت‌شمار خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در اصلاح شبکه فاضلاب اهواز گفت: طرح جامعه شبکه فاضلاب ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایرنا با توجه به اهمیت مساله فاضلاب خوزستان به عنوان یکی از اولویت‌های دولت و وزارت نیرو، با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است. طرح جامع توسعه و بهبود فاضلاب اهواز از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان بود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار