استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در سه ماهه دوم سال، رشد اشتغال در کرمانشاه سه درصد بوده است. 
کد خبر: ۱۱۴۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 06 December 2023

اشتغال کرمانشاه سه ماهه دوم امسال رشد سه درصدی داشت

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز چهارشنبه (۱۵ آذر ماه) در جمع دانشجویان که در آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه اول سال مرکز آمار ایران اعلام کرد که کرمانشاه دیگر رتبه اول بیکاری نیست.

 

وی در پاسخ به مطالبات متعدد دانشجویان در زمینه اشتغال آفرینی مولد افزود: این امر دغدغه شبانه روز بنده است و دوشنبه گذشته تفاهم نامه اجرایی تأسیس پالایشگاه نفت آناهیتا در کرمانشاه امضا شد.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این تفاهم نامه بین صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، قرارگاه خاتم به عنوان اجرا کننده در مدت چهار سال و بانک سپه به عنوان مدیر گروه مالی است. 

 

وی عنوان کرد: خوراک این پالایشگاه از طریق خط لوله ای که از دزفول به کرمانشاه می‌آید تأمین شده و روزانه حداقل ۱۵۰ هزار بشکه تولید خواهد داشت. 

 

صحرایی گفت: این پالایشگاه یک میدان گسترده‌ بسیار جدی برای فارغ التحصیلان در رشته های متنوع خواهد بود.

 

وی در پاسخ به مطالبات دانشجویان در حوزه گردشگری افزود: من سه جلسه با وزیر میراث فرهنگی دیدار داشته ام و با او در مورد ثروت مورد غفلت استان یعنی گردشگری صحبت کرده ام. 

 

وی ادامه داد: پیگیری معجزه می‌کند و من با جدیت پیگیر هستم تا این ثروت به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. 

 

صحرایی در پاسخ به اعتراض دانشجویان به کارخانه های تعطیل شده گفت: ما کارخانه هایی داریم که راکد یا نیمه فعال هستند که اکثرا مربوط به دوره قبل هستند و روند فعال سازی آن ها را پیگیری می‌کنیم.

 

وی همچنین در خصوص قیمت متغیر مرغ افزود: این ماجرا کشوری است و ما در استان کرمانشاه زمینه های خوبی در صنعت مرغداری داریم و بعد از تامین نیاز قطعی استان مازاد آن را صادر می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: این کار باعث می‌شود تا صنعت دام و طیور استان فعال شود و اشتغال زایی ماندگار شود. 

 

وی گفت: در زمان هایی که بازار خود ما دچار کمبود می‌شود این کار باعث توازن بخشی هم خواهد شد.  

 

صحرایی ادامه داد: در یک برهه زمانی از تاریخ کشورمان که تقریبا از اواسط دوران حکومت قاجار آغاز شد، یک افت تاریخی را در کارنامه تاریخی کشور داریم و از این تاریخ پادشاهان کشورمان دست نشانده اجنبی بوده و سرنوشت کشور را بیگانگان رقم می زدند.

 

وی گفت: در این مقطع از تاریخ کشورمان، پادشاهان ایران زیر بیرق اجنبی رفتند و چشمشان به خارج از کشور دوخته شد. 

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه بین روشنفکرهای کشور هم این تفکر شکل گرفت که اگر می خواهیم رشد و پیشرفت کنیم، باید آنچه دیگران برای ما می آورند را بپذیریم.

 

صحرایی اذعان کرد: در جریان جنگ جهانی سه قدرت برتر آن روز در تهران جلسه گذاشتند و پادشاه این سرزمین را به آن جلسه راه ندادند و یا اینکه دولت ملی مصدق را که تنها خواستش این بود که نفت خودمان را خودمان بفروشیم، سرنگون کردند.

 

وی عنوان کرد: سه دانشجوی شهیدی که روز دانشجو به یاد آنها نامگذاری شده حرفشان این بود که چرا دولت ملی را سرنگون کردید و به این جرم به شهادت رسیدند.

 

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: امروز دوستان و دشمنان انقلاب نمی‌توانند اثرگذاری این پدیده تمدنی بزرگ یعنی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرند.

 

وی اضافه کرد: دانشگاه محل حکمت است و باید بر این اساس قضاوت کنیم. باید مراقب باشیم درگیر شعارهای سطحی و زودگذر قرار نگیریم و بر اساس استدلال و منطق بحث کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار