رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان گفت: مرکز شنواسنجی هوشمند برای پیشگیری، پایش و تشخیص زودهنگام نوزادان و کودکان در حوزه کم‌شنوایی و ناشنوایی در گلستان راه‌اندازی می‌شود‌.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 11 December 2023

به گزارش تابناک گلستان،  محمد شهرکی اظهارکرد: یکی از بیماری‌ها کودکان و نوزادان کم‌شنوایی و ناشنوایی است که اغلب خانواده‌ها در بدو تولد نوزاد متوجه نمی‌شوند و بعد‌ها می‌تواند درمان این بیماری هزینه زیادی را بر دوش خانواده متحمل کند.

وی تصریح کرد: مرکز شنواسنجی هوشمند در راستای غربالگری کودکان و نوزادان برای پیشگیری از بروز این بیماری و تشخیص زودهنگام آن بزودی در گلستان فعال می‌شود تا خانواده‌ها علاج قبل از وقوع کرده و بدون صرف هزینه و وقت برای تردد به استان‌های دیگر از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان خاطرنشان‌کرد: مجمع خیرین سلامت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های عام‌المنفعه در کنار دولت است و از هرگونه خدمت به مردم عزیز دریغ نخواهدکرد.

وی ادامه داد: در راستای کمک به شرایط اقتصادی مردم و ارائه خدمت به هموطنان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۴۸ هزار بسته معیشتی بین مردم نیازمند توزیع شده‌است.

شهرکی گفت: فعال کردن ۵۱ تخت "سی‌سی‌یو" و آی‌سی‌یو" در کنار فعال کردن حدود ۵۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان گلستان، راه‌اندازی مرکز تخصصی قلب، فعال کردن دستگاه "سی‌تی‌اسکن" و دستگاه ویژه عمل و عکسبرداری از کاسه‌سر برای نخستین بار در گلستان و در شهرستان گنبدکاووس، توزیع کالا از طریق جمعیت هلال‌احمر به نیازمندان، درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی زیر ۱۸ سال و معرفی آن‌ها به بیمارستان تخصصی تهران، تحت‌پوشش قرار دادن ۱۵۰ مددجو کمیته‌امداد و واریز حقوق ماهیانه و بسته‌های معیشتی به آنها، احداث خانه بهداشت، مسجد و مدرسه از جمله بخشی از فعالیت‌های خیرخواهانه در راستای کمک و خدمت به هموطنان عزیز است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار