بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه تهران با شاخص ۱۲۴ در وضعیت نارنجی همچنین وضعیت ۴ شهر استان تهران در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 19 December 2023

به گزارش تابناک تهران، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه تهران هم اکنون با شاخص 124 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش 14 ایستگاه سنجش کیفیت در مناطق شهر تهران وضعیت قرمز آلودگی هوا را نشان می دهد.

در وضعیت قرمز، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
 

 

همچنین شهرهای پاکدشت با شاخص 153، دماوند با شاخص 156، ورامین با شاخص 176 و پیشوا با شاخص 154 در وضعیت قرمز آلودگی هوا و ناسالم هستند.
 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران 9 روز هوای پاک، 183 روز هوای قابل قبول، 71 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 10 روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار