کد خبر: ۱۱۴۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 19 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت:

مسیر دسترسی جدید روستای علی‌آباد بخش چمستان به صورت موقت ایمن سازی و تا زمان ساخت پل این روستا، تردد اهالی از آن انجام خواهد پذیرفت. 

ایمن سازی مسیر دسترسی جدید روستای علی‌آباد بخش چمستان تا ساخت پل اصلی این روستا  

 

 

احمد توکلی در بازدید از منطقه بحرانی و سیل زده بخش چمستان شهرستان نور در روستای علی آباد، با بیان اينکه در پی بارندگی شدید امروز، پل روستا تخریب شد، اظهار کرد: در این سیل جاری شده ، حجم آورد رودخانه بالا بود و پل روستا تاب آوری این حجم از سیل و آورد در مسیر رودخانه را نداشت و تخریب شد.
وی رودخانه روستای علی‌آباد بخش چمستان نور را طغیانی دانست که با بارندگی اخیر سرکش بودن آن نمایان شد، افزود: عمده رودخانه های استان در زمان بارانهای سیل آسا طغیانی و خطرناک می‌شود و به همین دلیل مازندران از استان‌های سیل خیز کشور است و لزوم احداث سد های تنظیمی کوچک مقیاس برای کنترل سیلاب ها و ذخیره آب اجتناب ناپذیر است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از قطع راه ارتباطی شمال به جنوب روستا علی‌آباد در پی تخریب پل روستا خبر داد و یادآورشد: البته خطوط انتقال برق، آب و گاز روستا نیز دچار خسارت شد که با حضور عوامل شرکت های آب و برق و گاز، شبکه تاسیسات و خدمات رسانی در حال مرمت و اتصال مجدد است‌.
توکلی با اشاره به اینکه از لحظه نخست حادثه، فرماندار شهرستان و عوامل امدادی و عملیاتی در محل حادثه حضور یافتند، تصریح کرد: برای بررسی دقیق حادثه و تصمیم گیری برای رفع کامل مشکل اهالی روستا، در نقطه بحران حضور یافتیم و دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران نیز تاکید بر رفع هرچه سریع‌تر مشکل اهالی داشتند.
وی از شناسایی جاده جایگزین برای روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: جاده شناسایی شده به صورت آبنما است و پس از ایمن سازی، دسترسی شمال و جنوب روستا را محقق می‌کند و دستگاه‌های مربوطه عملیات بازگشایی و مناسب سازی آن را انجام خواهند داد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اينکه ستاد بحران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استقرار در محل، از فردا مشخصات فنی لازم راه دسترسی جدید را مطالعه خواهند کرد، گفت: ساخت پل تخریب شده روستا نیز بر اساس برنامه، آغاز خواهد شد و سعی بر آن است تا در حداقل زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار