به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ۹ ماهه امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 28 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا وحید امیری با اشاره به آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان، اظهار کرد: در حال حاضر پنج محوطه تاریخی بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی در استان دارای ورودی هستند و برای بازدید از آنها باید بلیت تهیه کرد.

وی افزود: طبق آمارهایی که طی ۹ ماهه گذشته داشته‌ایم، در این مدت جمعا ۵۹۵ هزار و ۳۳۱ گردشگر از این پنج مکان تاریخی کرمانشاه بازدید داشته اند.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: طی این مدت بیشترین آمار بازدید مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان با ۳۶۳ هزار و ۳۴۶ نفر بوده است.

به گفته این مسئول، محوطه های بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا و تکیه بیگلربیگی هم در رتبه بعدی آمار بازدید از اماکن تاریخی دارای ورودی استان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۷۴ هزار و ۲۳۸ نفر از محوطه تاریخی بیستون، ۲۶ هزار و ۷۲۳ نفر از تکیه معاون الملک، ۱۲ هزار و ۹۴۳ نفر از معبد آناهیتا و ۱۸۸۱ نفر از تکیه بیگلربیگی بازدید داشته اند.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: بازدید از محوطه های تاریخی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار