مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه همه شرایط سیاسی و اقتصادی به نفع بازار بورس است، گفت: بازار آماده یک جهش خوب است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 19 October 2015
مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه همه شرایط سیاسی و اقتصادی به نفع بازار بورس است، گفت: بازار آماده یک جهش خوب است.

زهرا دفتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه اکنون همه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به نفع بازار بورس است، تصویب برجام در مجلس و اجرایی شدن آن، برداشته شدن تحریم‌ها، بسته حمایتی دولت که همراه با سیاست‌های انبساطی است، در نظر گرفتن مبلغی برای حمایت از بازار بورس، کاهش نرخ بهره‌های بانکی، کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها از 13 به 10 درصد و ... را از جمله این شرایط دانست.

وی از رشد اخیر شاخص‌های بازار بورس یاد کرد و ادامه داد: همه دلایل نشان می‌دهد که بازار باید مثبت شود، اما چون بازار طی یک یا دو سال اخیر غیرقابل پیش بینی شده نمی‌توان گفت که این افزایش ادامه پیدا خواهد کرد، یا نه.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، آنچه مسلم است اینکه بازار نیازمند یک بازگشت مثبت است و این اتفاق دیر یا زود باید رخ دهد و حداکثر تا آخر سال 94 اتفاق می‌افتد.

دفتری با بیان اینکه آنچه تاکنون رخ داده مانند برداشته شدن تحریم‌ها و یا حمایت دولت هنوز وارد فاز عملی نشده و در حد انتظار است، تاکید کرد: از همین رو می‌توان گفت شاید افزایش کنونی شاخص‌ها مقطعی باشد و بعد از مدتی عقب گرد کند، اما وقتی که همه چیز وارد فاز اجرا شد با قدرت بیشتری شاهد رشد و رونق بازار باشیم.

وی معتقد است، زمان این عقب گرد می‌تواند همین امروز باشد، زیرا بازار امروز نسبت به بازار شنبه و چهارشنبه گذشته کمی عقب گرد داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه به تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها بر بازار بورس اشاره کرد و افزود: برخی از شرکت‌های ما مستقیم در لیست تحریم‌ها قرار داشتند و آسیب جدی دیدند که این شرکت‌ها بیشترین نفع را از برداشته شدن تحریم‌ها خواهند داشت.

دفتری خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها نیز غیر مستقیم از تحریم‌ها آسیب دیدند، مثلا مواد اولیه و قطعات آنها تامین نمی‌شد که این شرکت‌ها نیز از برداشتن تحریم‌ها منتفع می‌شوند.

وی معتقد است، برخی شرکت‌ها خصوصا در بخش دارو و غذا که ارتباط کمتری با تحریم‌ها داشتند، به نظر می‌رسد که جهش چندانی نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار