مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شهرداری چهار مسیر را برای اجرای تله کابین تاق بستان در اختیار میراث فرهنگی قرار داده، اما باتوجه به اینکه جزییات آنها مشخص نیست، منتظریم بصورت کامل و همراه با نقشه‌ها آن را به میراث فرهنگی تحویل دهد تا تمام مسیرها مورد بررسی قرار گیرند.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 30 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا داریوش فرمانی با اشاره به بازدید اخیر مدیرکل ثبت حریم، آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور از پروژه تله کابین تاق بستان، اظهار کرد: باتوجه به دیداری که چندی پیش به همراه استاندار و شهردار کرمانشاه با وزیر میراث فرهنگی داشتیم و مقرر شد موضوع تله کابین تاق بستان تعیین تکلیف شود، این بازدید صورت گرفت.

وی افزود: پس از از بازدید آقای ایزدی - مدیرکل ثبت حریم، آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور- از پروژه تله کابین تاق بستان، دیداری هم با شهردار کرمانشاه داشتیم و در خصوص این پروژه رایزنی هایی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که مشاور پروژه تله کابین، چهار مسیر پیشنهادی از جمله مسیر فعلی پروژه را برای اجرای آن در اختیار میراث فرهنگی کرمانشاه قرار داده، دراین سفر این مسیرهای پیشنهادی هم مورد بررسی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه جزییات مسیرهایی که از سوی مشاور پروژه به عنوان مسیر پیشنهادی اجرای تله کابین در اختیار ما قرار گرفته مشخص نیست، بنابراین مقرر شد تمام جزییات را به همراه نقشه های اجرایی دراختیار ما قرار دهند.

فرمانی یادآور شد: در نهایت در سفر مدیرکل ثبت حرایم و آثار وزارت میراث فرهنگی مقرر شد پس از اینکه شهرداری جزییات چهار مسیر پیشنهادی خود را برای اجرای تله کابین در اختیار میراث فرهنگی قرار داد، این چهار مسیر ابتدا در سطح وزارتخانه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از آن نظر کارشناسان ایکوموس(شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی) نیز گرفته شود تا در پایان گزینه‌ای که امکان اجرای تله کابین در آن وجود داشته باشد، به شهرداری اعلام شود.

وی تاکید کرد: قطعا گزینه‌هایی که ثبت جهانی تاق بستان را با خطر مواجه کند، پس از بررسی کارشناسی از سوی وزارت میراث فرهنگی رد خواهند شد و اگر گزینه‌ای تائید شود، میراث فرهنگی هم حمایت لازم را برای اجرای آن خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در حال حاضر منتظر ارائه نقشه های دقیق چهار مسیر پیشنهادی از سوی شهرداری هستیم و پس از اینکه نقشه‌ها در اختیارمان قرار گرفت، به سرعت کار بررسی آنها را انجام خواهیم داد.

وی در پایان عنوان کرد: در تلاشیم بزودی موضوع ۲۰ ساله تله کابین تاق بستان برای همیشه تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار