مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از واگذاری ۴۲ فرزند به فرزندخواندگی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 31 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین بهزاد شهبازی اظهار کرد: ۴۲ فرزند در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به فرزندخواندگی واگذار شده‌اند، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۱ مورد فرزندخواندگی انجام شده بود.

وی در خصوص تسهیل در واگذاری فرزند خواندگی افزود: برای این موضوع اقداماتی از جمله تسریع در امر رصد تقاضای متقاضیان در سامانه ملی فرزندخواندگی، تعیین تکلیف فرزندان و خانواده‌های متقاضی در کمیته‌های استانی و پیگیری‌های مددکاری و کارشناسی موجب افزایش آمار فرزندخواندگی استان در سال ۱۴۰۲ بوده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کودکان پذیرش شده در مراکز مربوط به گروه سنی شیرخوار است و فرزندان گروه سنی سه تا پنج سال در رده دوم پذیرش قرار دارند.

وی در خصوص جنسیت افراد فرزند خوانده شده بیان کرد: تقریبا به یک اندازه هستند و تا حدودی متقاضی دختر در استان ما بیشتر است.

شهبازی در خصوص خانواده‌هایی که اقدام به دریافت فرزندخوانده می‌کنند گفت: اکثر خانواده‌های متقاضی، زوجین فاقد فرزند بوده که بر اساس اولویت واگذاری فرزند نیز در رده اولویت نخست هستند.

وی تشریح کرد: منظور از ترک‌کننده مراقبت یا فرزند مستقل‌ شده، فرزند تحت سرپرستی سازمان بهزیستی است که پس از رسیدن به سن قانونی بر اساس رویه قانونی ترک مراقبت از طریق «انتقال به زندگی مستقل»، اقامت در مراکز شبانه‌روزی را ترک کرده و وارد شکل مراقبت‌های پس از ترک اقامت می‌شوند.

وی ادامه داد: اما انتقال به زندگی مستقل وضعیتی است که طی آن فرزند تحت سرپرستی تا سن ۱۸ سالگی به خانواده منتقل نشده و پس از رسیدن به سن قانونی، به تشخیص تیم مراقبت، تأیید کمیته شبه‌خانواده شهرستان و استان و با اخذ دستور قضائی وارد فرایند ترک مراقبت شده و در نهایت از مراقبت موسسه‌ای خارج شده و زندگی مستقلی را در پیش می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار