جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 01 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جلسه توجیهی دبیران کارگروه‌ها و کمیته‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی امروز با حضور دبیران کارگروه‌ها و کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی کنگره در ستاد سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی برگزار شد.

سردار علیرضا یوسفی، دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در این جلسه ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا اظهارداشت: اولین کنگره ملی ۲هزار شهید خراسان جنوبی سال ۹۷ در استان برگزار شد که در راستای این کنگره اجلاسیه‌ها و یادواره‌های بسیاری در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال کیفی سازی برنامه‌های اجرایی هستیم تا بتوانیم برنامه‌های تاثیر گذاری را در جامعه اجرا کنیم.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای استان تهران و یزد اشاره کرد و افزود: ایشان بر اجرای خوب و کیفی برنامه‌های شهدا، انتخاب بهترین کار‌ها و آثار برای استفاده در برنامه شهدا در جهت ماندگاری بهتر و موثرتر یاد شهدا در جامعه، پرداختن بر محتوا‌های با ارزش و انقلابی، استفاده از هنر افراد صاحب ایده و نظر، پرهیز از عجله و شتاب در برگزاری برنامه‌های شهدا تاکید کردند و فرموند: برنامه‌های شهدا باید به بهترین نحو و پرمحتواترین شکل انجام شود چراکه شهدا در بالاترین مقام و منزلت قرار دارند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: کارکردن برای شهدا در واقع کار برای خودمان است، شهدا به کار ما نیاز ندارند؛ این‌ما هستیم که به فعالیت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه نیازمند هستیم.

سردار یوسفی عنوان کرد: از تمامی رده‌های بسیج استان درخواست دارم که تمامی برنامه‌ها و اقدامات خود را در راستای دومین کنگره دو هزار شهید استان انجام دهند؛ نامگذاری، طرح ها، پروژه ها، عملیات‌های تاکتیکی گردان‌ها و هر اقدام و فعالیت بسیج به نام شهدا انجام شود تا کار‌های ما رنگ و بوی شهدایی به خود بگیرد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بر استفاده از زندگی نامه و وصیت شهدا برای معرفی کامل شهدا در برنامه‌های بسیج تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکثر شهدای خراسان جنوبی به ویژه شهدای شاخص استان بدرستی به مردم معرفی نشدند، افزود: هدف ما از برگزاری کنگره ملی شهدای استان؛ معرفی این شهیدان به مردم است.

سردار یوسفی مطرح کرد: متاسفانه ما شهدا را بدرستی به نسل جوان معرفی نکردیم بنابراین لازم هست تا بسیج دانشجویی، دانش آموزی و اقشار متولی با برنامه‌ریزی دقیق و موثر این‌مهم را انجام دهند.

وی ادامه داد: لازم هست سازمان بسیج سازندگی و بسیج اقشار استان تا حد امکان نامگذاری گروه‌های جهادی، گردان‌های رزمی بسیج، اماکن رده‌ها را به نام شهدا انجام دهند و همچنین تمامی یادواره ها، مکاتبات بسیج و برنامه‌ها با نام و آرم دومین کنگره شهدای خراسان جنوبی برگزار شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: باید سعی شود برنامه‌هایی را اجرا کنیم که با کمترین هزینه، بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشیم.

سردار یوسفی بر تعامل و هم‌افزایی میان کمیته‌های کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: هر چه این ارتباط و تعامل بیشتر باشد کار کیفی‌تر انجام می‌شود و نیاز هست از توان و ظرفیت یکدیگر در این راستا استفاده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری به صورت ویژه بر موضوع جهاد امید آفرینی در جامعه تاکید دارند.

وی بر انعکاس رسانه‌ای جدی برنامه‌های کنگره شهدا تاکید کرد و گفت: با انعکاس رسانه‌ای این برنامه‌ها می‌توان به اثربخشی آن‌ها ضریب داد و اطلاع رسانی بهتری به مردم عزیز داشته باشیم.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ارائه خدمات به مردم را یکی از رویکرد‌های اجرای دومین کنگره دو هزار شهید استان دانست و بیان کرد: خدمت و کمک به مردم باید در برنامه تمامی کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدا استان باشد و باید از اجرای این کنگره خدماتی نصیب مردم، خصوصا خانواده معزز شهدا و ایثارگران استان شود.

سردار یوسفی افزود: حضور دائم یک نفر از خانواده شهدای استان در کارگروه‌ها و کمیته‌های کنگره شهدای استان و لحاظ نظر آن‌ها در اجرای برنامه ها؛ یکی از برنامه‌های در نظرگرفته شده برای اجرای دومین کنگره شهدای خراسان جنوبی است.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های استان در اجرای برنامه‌های کنگره شهدا، تاکید کرد و گفت: لازم هست هر کارگروه و کمیته در راستای برنامه‌های خود یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های استان داشته باشد تا در صورت تایید برنامه از آن استفاده کند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار