امام جمعه شهرستان آبیک بسیج را تنها نهادی دانست که در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کرده و به فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه جامه عمل پوشانده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 11 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام تقی روحانی در اجلاسیه سالانه مجمع بسیجیان شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات یاسین شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک برگزار شد، سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت و فرزندآوری و اقتصاد مقاومتی را از دغدغه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: هر چه از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم به همان اندازه جامعه اسلامی آسیب خواهد دید و شوخی بردار هم نیست.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی باید در عناوینی همچون زندگی روزانه، روابط شغلی و اداری، اجتماعی و خانوادگی و غیره گنجانده شود چرا که هر چقدر سبک زندگی تجملاتی تر و اشرافی گری باشد از سبک زندگی اسلامی فاصله خواهیم گرفت و صدمه می‌خوریم.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: جمعیت کشور رو به پیری است که اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت و لازم است برای افزایش جمعیت حمایت‌های لازم از زوجین و خانواده‌های چند فرزندی صورت گیرد.

ر‌وحانی اقتصاد مقاومتی را کلید واژه برون رفت از همه مشکلات ذکر و اضافه کرد: در دولت قبل، از اقتصاد مقاومتی به ریاضت اقتصادی تفسیر شد که با این تفسیر اشتباه، ته دل مردم خالی سد و این تصور را در مردم ایجاد کرد که در فشار زندگی خواهید کرد، در حالی که در قرآن کریم بر زندگی راحت تاکید شده اما بر اسیر دنیا نشدن و اسراف نکردن توصیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اقتصاد مقاومتی چقدر حرف و سخن بیان شده اما هیچ نهادی جز بسیج برای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری وارد میدان نشده و کارنامه بسیج در حوزه‌های مختلف اقتصادی واضح و درخشان بوده و فقط این نهاد در عرصه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کرده است.

امام جمعه شهرستان آبیک اذعان کرد: برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های مجمع بسیج همه مسوولان باید در کنار هم باشند و با مساعدت یکدیگر در تحقق طرح‌ها گام بردارند.

صنایع آبیک به نیروی تخصصی نیاز دارند

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: در زمینه ایجاد شغل در شهرستان مشکلی نداریم و هرکس به دنبال اشتغال باشد، کار در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین نیروی انسانی در حوزه صنعت با مشکل مواجه هستیم، افزود: با توجه به صنایع مختلف در شهرستان نیاز به نیروی کار تخصصی داریم که لازم است از سوی کارگروه اقتصاد و صنعت در این حوزه‌ها، دو طرح تعریف و اجرایی شود.

این مسوول بیان کرد: در خصوص افزایش جمعیت در شهرستان آبیک لازم است سه تا چهار اقدام، تعریف و اجرایی شود.

در این جلسه طرح کارگروه آموزش و تربیت و اداره آموزش و پرورش به عنوان اداره برتر معرفی شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار