وزیر نیرو ضمن تاکید بر کاهش مدت زمان اجرای پروژه تصفیه خانه غرب اهواز، گفت: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز و تاسیسات تصفیه‌خانه در داخل تولید می شود، انتظار می‌رود تا پایان عمر دولت سیزدهم شاهد بهره برداری از تصفیه خانه کوت امیر اهواز باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 12 January 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر محرابیان روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز ضمن قدردانی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی که همواره پشتیبان و مشوق خوبی برای اجرای پروژه‌های استان خوزستان بوده‌اند، افزود؛ موضوع آبرسانی غدیر طرحی ضربتی و جهادی بود که در طول ۱۰ ماه با انتقال آب با کیفیت سد دز به بخش قابل توجهی از استان که حدود ۶۰ درصد بود، اجرا شد و آب خوب و گوارا را به این منطقه رساند.

وزیر نیرو ادامه داد: آب دز از با کیفیت‌ترین آب‌های جهان و منطقه خوزستان است که آب سبک و باکیفیتی محسوب می شود و امروز در بخش قابل توجهی از خوزستان توزیع می‌شود اما تامین آب یک موضوع و تصفیه آب نیز موضوع دیگری است.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت تصفیه آب، لازم بود در ادامه طرح غدیر در این مرحله توجه ویژه ای به تصفیه خانه های آب داشته باشیم که به این منظور پیش بینی شد اعتباراتی برای احداث چند تصفیه خانه در نظر گرفته شود.

محرابیان خاطر نشان کرد: شب گذشته از تصفیه خانه شادمان بازدید داشتم که برای من قابل باور نبود که یک تصفیه خانه در مدت کوتاه با ظرفیت ۱۴۵ هزار متر مکعب در آستانه بهره برداری است.

وی اظهار کرد: باتوجه به شرایط و ترکیب آبی که در شادگان مورد استفاده بود ضرورت داشت هرچه سریعتر تصفیه خانه در این منطقه احداث شود که این امر به همت دولت سیزدهم در حال تحقق است.

محرابیان گفت: در این بازدید مشاهده شد که آب در حال تصفیه بود و به صورت آزمایشی عملیات تصفیه و توزیع آب در حال انجام است.

وی افزود: همچنین تصفیه خانه کوت امیر غرب اهواز یکی از با اهمیت‌ترین تصفیه خانه‌ها در این شهرستان به شمار می رود که علاوه بر بخش عمده ای از آب اهواز، آب مورد نیاز شهرستان کارون و روستاهای اطراف را نیز تامین می کند.

وزیر نیرو یادآور شد: اکنون از مدیران سازمان آب و برق خوزستان و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا انتظار دارم که سریعتر از ۳۶ ماه که مدت زمان زیادی است، با اقدام جهادی این مدت را کوتاه کرده و آب باکیفیت را برای این مناطق تامین کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می رود سازمان آب و برق خوزستان یک متمم به این پروژه اضافه کرده و مدت زمان این پروژه کوتاه تر شود یا در حداقل زمان شاهد افتتاح و بهره برداری از این تصفیه خانه باشیم.

محرابیان گفت: زمانی احداث این پروژه ها و تاسیسات زمان‌بر بوده و نیاز به تامین تجهیزات داشت اما خوشبختانه پیمانکاران ما مسلط هستند و بخش عمده ای از این تجهیزات داخل کشور تولید می شود ضمن اینکه این امکان وجود دارد که در حداقل زمان این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: امید است تا پایان عمر دولت سیزدهم شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار