خطیب نماز جمعه قم گفت: مردم و ارتش یمن سال‌هاست تجربه دفاع از کشور خود را داشته و هرگز از حمله استکبار جهانی غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند، آنان توان هدف قرار دادن دشمن را دارند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 12 January 2024

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس بیان داشت: بامداد امروز آمریکا و اسرائیل غاصب با همکاری برخی از کشورهای غربی و شماری از کشورهای مزدور منطقه به برخی از نقاط یمن حمله کردند، نیروهای یمنی هم اعلام نمودند به طور قطع به این حملات پاسخ خواهند داد.

وی افزود: مردم و ارتش یمن سالهاست تجربه دفاع از کشور خود را دارند و هرگز از این حمله‌ها غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند، آنان مجهز به سلاح‌ها و موشک‌هایی هستند که می‌تواند به هدف‌هایی همچون پایگاه‌های آمریکا در منطقه آسیب برسانند.

خطیب نماز جمعه قم تاکید کرد: بدون شک گشودن هر جبهه جدیدی در منطقه برای جنگ، ناامنی را افزایش داده و این به نفع هیچ کشوری نیست.

وی افزود: امروز مردم ما در مراسم دعای ندبه و سایر تجمعات با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل،‌ این تجاوز آشکار به یمن را محکوم و حمایت خود را از این مردم مظلوم و مقتدر اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، گفت:معظم له در این دیدار ضمن تجلیل از قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ و بیان تاثیر آن در روند پیروزی انقلاب اسلامی، سخنانی را به قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ اختصاص دادند و بیان داشتند امروز در غزه حضور مردم، آمریکا و اسرائیل غاصب را عاجز کرده‌است.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، با حضور پرشور آنان در صحنه، نظام اسلامی مثل همیشه در عرصه بین‌الملل پیروز و در داخل مستحکم و موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: مشارکت عمومی در تصمیم‌های مهم عاملی در جهت توسعه و پیشرفت است که در صورت بی‌بهره بودن از آن جامعه می‌تواند مورد دستبرد دشمنان قرار گیرد.

سعیدی تاکید کرد: ترویج حضور و نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مهم همچون انتخابات لازمه دستیابی انقلاب به اهداف خود است و همه وظیفه دارند برای گسترش مشارکت آنان در این امر مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به این که حضور مردم در صحنه، خیمه انقلاب را برافراشته نگاه داشته‌است، افزود: این نگاه برگرفته از راهبرد اسلام است در اسلام ۲ گانه‌ای میان اراده الهی و خواست مردم وجود ندارد و مردم گرایی در انقلاب ما ریشه در اسلام ناب محمدی دارد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب مردم ما به سرعت پای صندوق‌های رای رفتند، ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ما در این کشور هر یک سال و چند ماه، یک انتخابات داشتیم و این مساله نشان می‌دهد نظام اسلامی با اتکا به اراده مردم حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: دشمنان به دنبال گسست مردم از صندوق‌های رای هستند اما آنان ما با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و با  شرکت در ۲ انتخابات بسیار مهم پیش‌رو تلاش خواهند کرد مجالسی انقلابی،‌ وفادار به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نیز ولایت مدار تشکیل شود.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای مشت محکمی به دهان امریکای جنایتکار و مستکبران که در کمین مردم ایران نشسته‌اند خواهید کوبید.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن ماه رجب، بیان دشت: این ماه آغاز فصل بهار معنویت است که با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان تکمیل می‌شود و لازم است مومنان از این فرصت نهایت بهره را برده ودر راستای کسب رضایت خداوند متعال تلاش کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار