اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در نشست با نماینده ولی فقیه در استان اعلام کردند دیدگاه شورای ائتلاف در بحث انتخابات حضور حداکثری مردم و شایسته‌گزینی است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 12 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، نشست اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان با محوریت اهمیت مشارکت در انتخابات برگزار شد.

 رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه انتخابات نشان اقتدار، امنیت و آبروی نظام در سطح بین المللی است، گفت: وظیفه نیروهای انقلابی در این برهه بسیار حساس است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس ثورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این نشست اظهار داشت: انتخابات در ایران به عنوان مظهر مردم سالاری دینی و عاملی تعیین کننده در پشتوانه مردمی نظام و یکی از عوامل خنثی کننده تهدیدات دشمن  است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات نشان اقتدار، امنیت و آبروی نظام در سطح ملی و بین‌المللی است، افزود: تمام توان دشمن از فشار حداکثری به کشور ما، خصوصا نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار به جهت رودررو قرار دادن مردم با حاکمیت و قهر مردم با صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه دشمن ترفندهای مختلفی برای پیشبرد اهداف خود دارد، گفت: برجسته‌سازی کلید واژه تحریم انتخابات در جامعه و القای دروغین مهندسی بودن انتخابات و تقلب حاکمیت در فرآیند انتخابات از جمله ترفندهای دشمن برای دلسرد کردن مردم است. 

حجت‌الاسلام سادات ادامه داد: برخی تحریف در عملکرد و ضعف برخی از مسوولین را ناکارآمدی کل نظام عنوان می‌کنند و دلخوری مردم از برخی مسئولین به قهر از حاکمیت تلقی می‌شود.

وی یکی از ترفندهای موذیانه و خطرناک دشمن را ایجاد هراس از روی کارآمدن نیروهای انقلابی در انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد:  وظیفه نیروهای انقلابی در این مقطع بسیار حساس و تعیین کننده است و باید در برابر شگردهای دشمن مقابله کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: نیروهای انقلابی نباید خود را وارد بازی‌های دشمن کنند و با متانت و دور از هرگونه تند مزاجی و با رأفت اسلامی شبهات را پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام سادات اذعان کرد: ورود به حاشیه شهرها از سوی طلاب، روحانیون و نیروهای جهادی حائز اهمیت است و آگاه‌سازی و اعتمادسازی جامعه از وظایف نیروهای انقلابی به شمار می‌رود.

احصای مشکلات جامعه در شورای ائتلاف

محرم وزیری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: یک ماه پیش بر اساس پروتکل و اساسنامه شورای ائتلاف، مجمع عمومی استان تشکیل شد و استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

وی اعلام کرد: با برگزاری این مجمع ۷ نفر از جوانان، ۷ نفر از بانوان و ۲۱ نفر از معتمدین عضو شورای مرکزی شدند و با توجه به نگاه فرصتی شورای ائتلاف به نیروهای جوان و تازه نفس ۲۱ از اعضای شورای مرکزی از اعضای جدید هستند.

وزیری با اعلام اینکه سیاست کلان شورای ائتلاف براساس استفاده از خرد جمعی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌هاست، گفت: در این شورا به امورات سیاسی بدون حاشیه توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای احزاب و تشکل‌های سیاسی، احصای مشکلات و مسائل و مطالبات جامعه است، افزود: فعالیت‌های این شورا فقط به کار سیاسی ختم نمی‌شود بلکه در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و .. فعالیت دارد.

 وزیری در ادامه به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: نگاه فرصتی حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی و توصیه امامین انقلاب توجه به نظر و خواست مردم است.

وی گفت: از تشکل‌ها انتظار تبیین این موارد را داریم چراکه دشمن ساکت نمی‌شود و برای دلسردکردن مردم برنامه دارد و ضروری است که ما وارد فاز اجرای برنامه‌های عملیاتی خود شویم.

حضور موفق بانوان در نظام جمهوری اسلامی

سمیه بلمانه عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: بانوان کردستان به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی پا به پای مردان در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... حضور پررنگ داشته‌اند.

وی با اشاره به حضور قدرتمند بانوان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نیز بانوان قدرتمندی وجود دارد و این یک افتخار برای بانوان است و می‌توانیم این قدرت را به پاس لطف نظام بدانیم.

بلمانه ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و بدون شک دشمن جنگ نرم را در این زمینه شروع می‌کند درخواست داریم برای بانوان جلسات آگاه‌سازی در مقابل جنگ نرم شکل گیرد که یکی از بزرگترین مسائل نیز حجاب است.

وی تاکید کرد: بانوان باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که نظام با حضور فعال بانوان در جامعه مشکلی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: آگاه‌سازی بانوان می‌تواند منجر به آگاه‌سازی خانواده‌ها شود و باید بدانیم بانوان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

شورای ائتلاف محور انسجام نیروهای انقلابی

بهمن عرفانی از اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز بیان کرد: انتخابات دغدغه همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی اجتماعی است و  شورای ائتلاف نیز به عنوان چتری در این چند سال انسجام، هماهنگی و همراهی بین احزاب اصولگرا فراهم کرده است.

عرفانی با بیان اینکه انتخابات و جایگاه آن در استان کردستان جدای از دیگر مناطق کشور است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ رسانه کردی زبان در خارج از کشور شرایط را برای ناامیدی مردم فراهم می‌کنند اما کور خوانده‌اند، چراکه مردم کردستان در طول ادوار تاریخ همواره ثابت کرده‌اند که عضوی از پیکره انقلاب اسلامی هستند و در زمان‌های مختلف هر جا نیاز بوده، پای کار بوده‌اند.

وی اذعان کرد: مردم استان کردستان باور دارند در انتخابات قبل از انقلاب تنها قشری خاص از صاحب نفوذان حق شرکت در انتخابات مجلس داشتند اما بعد از انقلاب این رویه شکسته شد چون این نظام بر پایه مردم‌سالاری دینی و رهبری امام راحل و یاری خدا پشتیبانی مردم پابرجاست.

لزوم توجه ویژه به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه

عبدالحسین یوسفی دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان هم اظهار کرد: دیدگاه شورای ائتلاف در بحث انتخابات حضور حداکثری  مردم و شایسته‌گزینی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت از احزاب خاصی طرفداری نداشته باشند و روشنگری‌های مقام معظم رهبری انجام گیرد، افزود: با توجه به شرایط خاص در زمان انتخابات باید پیشگیری هایی در  مسائل اجتماعی و سیاسی انجام شود.

یوسفی توجه به فضای مجازی را در این ایام ضروری خواند و افزود: جامعه باید آرامش خاصی داشته باشد و از لحاظ امنیتی و سیاسی باید مراقب اتفاقات بود.

وی با بیان اینکه در مقابل حرکات دشمنان و هجوم فضای مجازی باید حرکات آفندی و پدافندی داشته باشیم، گفت: از آغاز دولت اقدامات خوبی برای رفع بیکاری و در زمینه معیشتی انجام شده اما در گفتار و عمل تفاوت‌هایی وجود دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات، نمایندگان منتخب باید اقدامات خوبی برای ایجاد امید و انگیزه داشته باشند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

یوسفی بر روشنگری بیانات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات  در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: روحانیون، صدا و سیما و رسانه‌ها و نخبگان نیز باید این رویه را داشته باشند چونکه مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای دارند.

حضور موثر در انتخابات بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل می‌کند

فرهاد میمنت‌آبادی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان هم در این نشست گفت: انقلاب اسلامی از آغاز شکل گیری مبنا و اساس اولیه بر را مبنای حضور و اراده مردم قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل در معماری انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به نقش مردم داشته است، گفت: یکی از مهم ترین میدان هایی که امروز به عنوان امتحان الهی پیش روی مردم است حضور در انتخابات است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما برگرفته از قرآن کریم و شرایط جامعه و مملو از توصیه هاست، افزود: نقش مردم در در اراده حاکمیت تجلی می‌کند و حضور در انتخابات پیش رو تجلی مردم سالاری دینی است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: در دنیا مردم ایران را به عنوان یک الگو برای پیشبرد امور انتخاب کرده‌اند و بدون شک در این انتخابات نیز معرفی یک نمونه خوب از برگزاری انتخابات را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران همواره کارنامه موفقی برای تجلی حضور مردم داشته است، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضور در انتخابات را به عنوان یک فریضه الهی و عبادت و تکلیف شرعی قرار دادند.

میمنت‌آبادی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز انتخابات را به عنوان یک دژ مستحکم در مقابل همه ترفندهای دشمن قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه با حضور موثر در انتخابات بخش عمده‌ای از مشکلات کشور در داخل و در سطح بین‌المللی قابل حل است، افزود: دشمن در تلاش است که مسیر حرکت جامعه ما را آنگونه که می‌خواهد پیش ببرد.

 میمنت‌آبادی توجه به چند مولفه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اثرگذار دانست و افزود: رقابتی‌بودن یکی از این موارد است و انتخابات و نظام شرایطی ایجاد کرده که تمام سلایق در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی سلامت در برگزاری انتخابات را مولفه دوم خواند و افزود: مردم میزان اثرگذاری منتخبین را در سرنوشت خود اثر گذار می‌دانند و آسیب در این بخش زیاد است.

میمنت‌آبادی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از مردم اهمیت حضور در انتخابات را  آگاه نیستند و وظیفه داریم با ابراز های که داریم مردم را آگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ترفندهای دشمن تلاش برای پایین آوردن سرمایه اجتماعی است افزود: یکی از دلایلی که باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده وعده‌های دروغین و خارج از تکلیف و وظیفه نمایندگان است.

میمنت‌آبادی تسهیل‌گری در ارائه خدمات نظام به مردم زا مهم دانست و افزود: سیستم اداری در کشور ما نیاز به بازخوانی جدید دارد و سلیقه ای عمل کردن یک کارمند می‌تواند ضربه مهلک به خدمات صادقانه سیستم بزند.

وی بر ارائه تصویر درست از اهمیت و نقش مجلس شورای اسلامی در جامعه دانست و افزود: نمایندگان در زمان تبلیغ، وعده‌های خارج از وظایف و تکالیف خود را می‌دهد و مردم فکر می‌کنند.

میمنت‌آبادی گفت: کسانی که به عنوان کاندیدا مهر تایید سیستم حاکمیتی می‌گیرند باید توجیه شوند که به مردم دروغ نگوید و در راستای وظایف خود وعده دهند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار