دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: شهرداری اهواز موظف به شناسایی و جمع آوری آسیب دیدگان اجتماعی در شهر است.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 14 January 2024

تابناک خوزستان: صادق جعفری چگنی روز یکشنبه در گفت و گوی رسانه‌ای در خصوص بازدید از مجتمع اردوگاهی و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی کلانشهر اهواز بیان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم اهواز جمع آوری و ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در معابر شهر است.

وی افزود: شهرداری اهواز باید این افراد را شناسایی و به مجتمع نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی تحویل دهد.

تابستان امسال نیز نخستین مرکز نگهداری معتادان متجاهر خوزستان در اهواز راه اندازی شد.

جعفری چگنی اظهار کرد: سازمان‌های متعددی در ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی مسئولیت دارند که اگر هرکدام از این دستگاه‌ها به درستی به وظایف خود عمل کنند، شاهد بازپروری و برگشت این افراد به زندگی سالم خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه‌هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد برای حمایت و زیرپوشش قرار دادن آسیب دیدگان اجتماعی پای کار بیایند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حمایت از این قشر جامعه هستند و در بازپروری این افراد می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند.

جعفری چگنی بیان کرد: دستگاه قضای استان در راستای نظارت بر حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی بر عملکرد دستگاه‌ها در این بخش نظارت دارد.

وی توضیح داد: به زودی مجتمع "شوق زندگی" در استان راه‌اندازی خواهد شد که در این مجموعه به مسائل حقوقی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب رسیدگی می‌شود.

آزادی یک زندانی با کمک خیران از زندان مرکزی خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی نیز گفت: در بازدید از زندان مرکزی استان، یکی از محکومان جرائم غیرعمد مالی در این زندان با کمک خیرین آزاد شد.
مصطفی یوسفی ادامه داد: در این بازدید به مشکلات و درخواست‌های ۲۰ نفر از مددجویان حوزه قضایی باوی در زندان مرکزی رسیدگی و دستور لازم در خصوص آن‌ها صادر شد.
وی از اعطای مرخصی به سه نفر از زندانیان خبر داد و افزود: با درخواست پابند الکترونیکی برای ۲ نفر و اشتغال به‌کار یک نفر دیگر موافقت شد.
دادستان عمومی و انقلاب باوی اظهارکرد: ارفاقات قانونی مشمول متهمان و محکومانی که با ارتکاب جرائم خشن و سرقت، موجب خدشه‌دار شدن امنیت اجتماعی شده‌اند، نمی‌شود.

دادگستری خوزستان تلاش دارد تا از ورود و جمعیت زندانیان استان با روش‌ها و ارفاقات قانونی بکاهد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار