تجمع حقوقدانان کرمانشاهی علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 14 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز یکشنبه (٢۴ دی ماه) به‌ منظور محکومیت جنایت‌های ضدحقوق بشری رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی تجمعی خودجوش همزمان با سراسر کشور در مقابل دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

در این تجمع که با حضور حقوق‌دانان و سایر اقشار مردم برگزار شد هتاکی‌ها، رفتارهای خلاف قوانین بین‌المللی و جنایات فجیع رژیم غاصب صهیونیستی محکوم شد.


جمع‌آوری ٢٠ هزار امضا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی


سیامک محمدی استاد دانشکده حقوق در این تجمع اظهار کرد: حقوق‌دانان کرمانشاه با همکاری حقوق‌دانان سایر کشور اقدام به جمع‌آوری ۲۰ هزار امضا و محکوم کردن جنایت رژیم جعلی صهیونیستی کرده‌اند.

وی افزود: این ۲۰ هزار امضا منجر به تهیه یک شکوائیه در قالب سه نسخه مجزا خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و ریاست شورای امنیت از طریق سیستم امور بین الملل قوه قضائیه و دستگاه‌های جمهوری اسلامی اعلام انزجار و دغدغه‌مندی و نقض قوائد و مقررات بین‌الملل از سوی رژیم کودک کش اسرائیل اعلام کرده است.

این استاد دانشکده حقوق‌ تصریح کرد: جمعی از حقوق‌دانان انقلابی کرمانشاه به نمایندگی از حقوق‌دانان سراسر کشور که هم اکنون در مراکز استان‌ها تجمع کرده‌اند امروز در مقابل دادگستری استان کرمانشاه گرد هم آمده‌ایم تا اعتراض و انزجار خود را به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل اعلام کنیم.

وی عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی سابقه طولانی در ارتکاب جنایات بین‌المللی علیه فلسطینیان طی ۷۵ سال گذشته را به یدک می‌کشد و کارنامه رژیم کودک کش اسرائیل با جنایات مختلف و امروز با محاصره ظالمانه نوار غزه سیاه شده است.

محمدی گفت: این رژیم غاصب با قطع دسترسی مردم غزه به غذا، آب، سوخت و برق، حملات کور علیه نظامیان به ویژه کودکان و زنان، بمباران مراکز درمانی، استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، نقض قوائد و اصول و حقوق مسلحانه از جمله اصل تفکیک و اصل ضرورت و اصل تناسب، کوچ اجباری از سرزمین مادری و وقوع یک فاجعه انسانی در غزه را رقم زده است.

وی بیان کرد: حمایت آمریکای جنایتکار و برخی دیگر از مدعیان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی رسوا کننده رویکرد دوگانه و منافقانه غرب در رابطه با حقوق بشر بوده‌ و تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار مردم فلسطین شریک جرم بوده است و قطعا تبعات هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه متوجه رژیم آمریکا و اسرائیل غاصب است.

استاد دانشکده حقوق تشریح کرد: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی《مردم دنیا که همیشه در قضایای مختلف شعار طرفداری از حقوق بشر را از زبان آمریکا شنیده‌اند باید در آینه فلسطین چهره زشت سیاست‌های آمریکایی را مشاهده کنند》 رژیم صهیونیستی با اتحاد شوم میان آمریکا گروه‌های تروریستی مانند داعش و دولت‌های منطقه امنیت جهان را به مخاطره انداخته است.

وی ادامه داد: از این مخاطرات می‌توان به حملات تروریستی واقع در جمهوری اسلامی ایران به ویژه بمب گذاری میان مردم مظلوم کرمان و تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس جنایتکار به یمن را اشاره کرد و به این ترتیب زمان آن رسیده است که جهان در مقابل این جنایتکاران وحشی به پا خیزد.

 

لزوم پایان یافتن هر چه سریعتر نقض قوانین حقوق بشر در «غزه»


محمدی اذعان کرد: امروز حقوق‌دانان انقلابی کرمانشاه گرد یکدیگر جمع شدند تا با محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به اعتراض و شکایت ۲۰ هزار نفره‌ حقوق‌دانان انقلابی جمهوری اسلامی ایران را علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیست به صورت مکتوب به《آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، کریم اسد احمدخان دادستان دیوان کیفری بین الملل و خوزه‌آویار رئیس شورای امنیت》 اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از آن‌ها درخواست تدابیر لازم در سریع‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از ادامه نقض قوانین بین الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشر دوستانه و حقوق بشر و ارتکابات جنایات به ویژه جنایات جنگی، نسل کشی، جرایم نسل کشی در نوار غزه را اتخاذ کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: اکنون ۹۷ درصد ساکنان غزه گرسنه هستند لذا ما خواستار تلاش برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه از قبیل مواد غذایی، آب و دارو و نیز هیأت‌های مددکاری به مردم ستم دیده غزه هستیم.

 

عاملان جنایت در «غزه» باید محاکمه شوند

 

وی عنوان کرد: هر چه سریع‌تر اقدام به تعقیب، محاکمه و مجازات مقامات رژیم غاصب صهیونیستی اعم از آمران، عاملان، مباشران، معاونان مرتکبین جنایات بین‌المللی کنید.

محمدی ادامه داد: تنها راه حل این مسئله، پایان بخشیدن به اشغال و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و تحقق تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی آن سرزمین به پایتختی قدس شریف است.

وی گفت: جبهه حقوقدانان انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن اعمال تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در غزه و حملات تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و حملات به یمن، از حقوقدانان جهان اسلام و عدالتخواه سراسر دنیا می‌خواهد که با شکست سکوت خود برای دفاع از آرمان‌های بشری از جا برخيزند.

محمدی ابراز کرد: در رسالت پایان بخشیدن به ظلم و محاکمه سران رژیم صهیونیست در میدان حضور یابند و در غالب رویه‌ای واحد از همه ظرفیت‌ها برای توقف این جنایات استفاده کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار