نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استکبار و استعمار قبل از پیروزی انقلاب، بعد از انقلاب، در جنگ تحمیلی در یمن، افغانستان، سوریه، فلسطین و ... نتوانسته اهدافش را پیاده‌سازی کند و آثار شکست مقاومت‌های ملت های بیدار منطقه و مردم ایران اسلامی بر استخوان‌های پوسیده استکبار پیداست.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 15 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت‌الله عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار دست‌اندرکاران نکوداشت روز شهرستان سربیشه اظهار داشت: بنده قبل از انقلاب اسلامی و دوران انقلاب اسلامی و بعد از آن در سربیشه رفت و آمد داشته و بهترین خاطرات زندگیم از این شهرستان است.

وی با بیان اینکه تمامی شهدا برای فداکاری در راه توحید جهاد کردند و شهید شدند، تصریح کرد: امروز بزرگداشت و نکوداشت نام آن‌ها امری ضروریست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز بین اسلام و کفر جنگ ترکیبی و همه جانبه برقرار شده است، تصریح کرد: استکبار و استعمار قبل از پیروزی انقلاب، بعد از انقلاب، در جنگ تحمیلی، در یمن، افغانستان، سوریه، فلسطین و ... نتوانسته اهدافش را پیاده‌سازی کند و آثار شکست مقاومت‌های ملت‌های بیدار منطقه و مردم ایران اسلامی بر استخوان‌های پوسیده استکبار پیداست.

آیت‌الله عبادی افزود: امروز سخن بر این است که در خود کشور‌های غربی هر روز تظاهرات چند صدهزاری بر علیه دولت‌های فاسد و فاسق‌شان به راه می‌افتد و مردم این کشور‌ها از سیاست‌های شوم سردمداران خود اعلام برائت و انزجار می‌کنند این به معنای صدور انقلاب اسلامی است و مردم دنیا از انقلاب ما الگوبرداری کردند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی منحصر به کشور ایران و کشور‌های منطقه نیست بلکه حق مردم جهان است و تنها راه نجات از دست این غول‌های بیابانی آرمان‌های این انقلاب است، غول‌ها و جنایتکارانی که با شعار دمکراسی و آزادی هر جنایتی می‌کنند و سه ماه است که زن و بچه‌ها و مسجد و بیمارستان را بمباران و ویران می‌کنند و هیچ محدودیتی در جنایت ندارند و شورای امنیت و سازمان حقوق بشر هم در حقیقت یه شورای و سازمان مسخره است.

نمانیده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:، اما آن‌ها باید بدانند که مردم دنیا دیگر بیدار شده و گول شکلک‌بازی و بازی‌های سیاسی آن‌ها را نمیخورند.

آیت‌الله عبادی اظهار کرد: ما در مقطع حساس قرار داریم و ما داریم به پیروزی‌ها و قله‌ها نزدیک می‌شویم و پیچ تاریخی انقلاب اسلامی یک تولد دارد که آن هم نجات بشر و عاقبت این پیچ تاریخی ان شاءالله ظهور حضرت حجت خواهد بود.

نگاه ویژه مسوولان ارشد فرهنگی به سربیشه

محمدرضا لکزائی، فرماندار سربیشه هم در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان دارای چهل و یک هزار نفر جمعیت می‌باشد که ۷۰ درصد آن‌ها در روستا‌ها و روستانشین هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان سربیشه دارای ۲۵۰ روستا و پارچه آبادی است، ادامه داد: از این تعداد ۱۸۰ روستا بالای ۲۰ خانوار می‌باشند.

فرماندار سربیشه به وجود ۳ پدر علم و مشاهیر و مفاخر فراوانی در دیدار ایمان و اندیشه اشاره کرد و گفت: معادن غنی و بالقوه، ظررفیت‌های کشاورزی، مرز و ... از پتانسیل‌های شهرستان بشمار می‌رود.

لکزائی با اشاره به اینکه تنها پایانه رسمی استان در ماهیرود و مرز این شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: مرزنشینان غیور و شجاع ما با ماندگاری در مرز به واقع امنیت شهرستان، استان و کشور را تامین می‌کنند و البته با توجه به بحث مرز و کشور پر مخاطره افغانستان دچار برخی موضوعات اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی شده‌اند.

وی در ادامه از آیت‌الله عبادی نماینده، ولی فقیه در استان خواست تا ایشان و حتی سایر مسوولان ارشد فرهنگی کشور نگاه ویژه‌تر و وسیع‌تری به این شهرستان مرزی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی داشته باشند و در راستای روحانی مستقر در روستاها، اعزام مبلغ و سایر امورات فرهنگی نگاه‌ها به این شهرستان ویژه‌تر باشد

فرماندار سربیشه به نکوداشت روز شهرستان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت یاد و نام شهدا، امیدآفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی و معرفی قابلیت‌ها مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری روز شهرستان می‌باشد.

لکزائی بیان داشت: امسال محوریت برنامه‌ها با مردم و استفاده از ظرفیت عظیم مردم است و به حمدالله اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و مرجع و مدیران اجرایی پای کار آمده و مصمم در اجرای برنامه‌های روز شهرستان هستند که در هر سه بخش مرکزی، مود و درح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها سبب ایجاد امید و امیدآفرینی در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور مستمر و همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب یکی از بالاترین ظرفیت‌های شهرستان سربیشه است و ان شاءالله در انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز مردم دیار ایمان و اندیشه بار دیگر همانند قبل ولایت‌مداری، در صحنه بودن و انقلابی بودن خود را با مشارکت حداکثری اعلام خواهند کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار