کد خبر: ۱۱۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 16 January 2024

روح‌الله پورطالب جنگ علیه یمن را برای آمریكا بی‌فایده دانست و بیان كرد: پیروز این نبردها قطعاً یمن است و عملاً آمریكا و هم‌پیمانان آن چیزی را با تجاوزی كه انجام دادند به دست نیاوردند.


برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تابوت آمریكا در دریای سرخ با روح‌الله پورطالب كارشناس مسائل سیاسی به‌صورت تلفنی گفتگو كرد.

روح‌الله پورطالب با بیان اینكه طی سه روز گذشته دو حمله از طرف ائتلاف آمریكا و انگلیس با همكاری برخی كشورهای دیگر مانند كانادا و بحرین صورت گرفت، گفت: یمن یك منطقه ژئوپلیتیكی خیلی مهم در منطقه غرب آسیا است و باتوجه‌به شرایطی كه وجود دارد می‌توانیم بگوییم این كشور یك نقطه استراتژیك محسوب می‌شود.

وی با اشاره به هشت سال جنگ ائتلاف عربستان با یمن اظهار كرد: یمن در این سال‌ها تجربه خوبی از طرف عربستان كسب كرده است. برخی منابع اعلام كرده‌اند آنچه آمریكا و انگلیس در حمله هوایی و موشكی زده‌اند، نقاط مهم نبوده‌اند و اتفاق خاصی رخ نداده است. در گزارشاتی كه در دو الی سه روز گذشته توسط نشریات آمریكایی و انگلیسی منتشر شده است نشان می‌دهد كه اتفاق خاصی در این حمله رخ نداده است.

این كارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینكه آمریكا در حال حاضر در باتلاقی در منطقه خاورمیانه گیر افتاده است، بیان كرد: یمن از طرق مختلف می‌تواند ضرباتی را به آمریكا و انگلیس وارد كند كه یكی از آنها حمله به ناوگان پنجم آمریكا در بحرین است. ناوگان پنجم آمریكا یكی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های دنیا است و كاملاً در دسترس یمن قرار دارد و این مسئله باتوجه‌به حمایت آل خلیفه پادشاه یمن از این حمله اهمیت زیادی پیدا می‌كند.

پورطالب از امكان حمله پهپادها و پهپادهای یمنی به كشتی‌ها و ناوهای آمریكایی و انگلیس در دریای سرخ گفت و اظهار كرد: كشتی‌هایی كه به حمایت از اسرائیل در این آبراه حركت می‌كنند هم می‌توانند مورد هدف قرار بگیرند.

وی به هشداری سید حسن نصرالله درباره انتقام یمنی‌ها از آمریكا و انگلیس اشاره و اظهار كرد: بعد از حمله ائتلاف آمریكا به یمن، گروه‌های مختلف مقاومت در كشورهای گوناگون بیانیه‌هایی را در حمایت از یمن اعلام كردند و حتی در عراق و سوریه شاهد حمله به پایگاه‌های آمریكایی بودیم.

این كارشناس مسائل سیاسی جنگ علیه یمن را برای آمریكا بی‌فایده دانست و تصریح كرد: پیروز این نبردها قطعاً یمن است و عملاً آمریكا و هم‌پیمانان آن چیزی را با تجاوزی كه انجام دادند به دست نیاوردند.

زهرا جودكی
خبرنگار : زهرا جودكی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار