نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موشک‌باران مواضع تروریست‌ها توسط سپاه پاسخ به حادثه تروریستی کرمان بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد شهدای بمباران ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ سنندج، (روز ملی مقاومت و ایثار مردم سنندج) اظهار کرد: موشک اران مواضع تروریست‌ها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ درخور شانی به حادثه تروریستی کرمان بود.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران در چند روز گذشته چند توطئه‌گر را از بین برد، برخی‌ها علم داعیه حقوق بشر به دست گرفتند، ولی همین‌ها در بمباران ۲۸ دی سنندج واکنشی از خود نشان ندادند.

وی افزود: انتقام سخت خون شهدای واقعه تروریستی کرمان هنوز کاملا گرفته نشده است، دشمنان این چند روزه هیاهو می‌کنند، اما در برابر شهادت ناجوانمردانه هموطنان ما در سالگرد شهید سلیمانی در کرمان سکوت کردند.

وی ادامه مسیر شهدا را ضروری دانست و گفت: همه ما باید رفتار و عمل خود را با شهدا مقایسه کنیم تا هدف و راه شهدا دچار فراموشی ناشی از روزمرگی نشود.

به گفته نماینده، ولی فقیه در کردستان، شهید یعنی کسی که شاهد ظلم بر خودش است و به این ظلم شهادت می‌دهد و در راه آرمانش‌هایش، جانش را تقدیم می‌کند.

وی در ادامه برگزاری یادواره شهدا برای این است که چند چیز فراموش نشود، گفت: اول اینکه شهدا را از یاد نبریم و در راه آرمان‌ها و اهداف آنان ثابت قدم باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: ۳۷ سال قبل در چنین روزی مردم سنندج در حالیکه مشغول فعالیت روزمره خود بودند ناجوانمردانه به شهادت رسیدند برگزاری این یادواره‌ها اقدامی در راستای زنده نگهداشت شهداست.

وی افزود: خانواده شهدا باید یادواره‌های خانگی در بین خانواده‌ها برگزار کنند و در این محافل، حوادث جنگ تحمیلی و شهدا بازگویی شود چرا که این کار از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های زنده نگهداشت یاد و خاطر شهداست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج هم اظهار کرد: در ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ استکبار جهانی، مقاومت مردم سنندج در پشت جبهه‌ها را هدف گرفت و ۲۲۰ نفر را شهید و ۱۲۳ نفر را مجروح کرد.

کریمی افزود: دست همین جنایتکاران، امروز هم در غزه جنایت آفرینی می‌کند و برگزاری یادواره شهدا پیمانی برای صیانت از مرز‌های جغرافیایی و میثاق با رهبر معظم انقلاب است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار