مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای اعزام زائرین حج عمره در استان انجام شده، گفت: هنوز زمان اعزام حج عمره اعلام نشده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 27 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو، امروز (هفتم بهمن) در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی حج و زیارت استان، با اشاره به ارتقاء عملکرد کرمانشاه در بحث اعزام زائرین عتبات عالیات، اظهارکرد: با پیگیری و تلاش مجموعه حج و زیارت استان امسال به نسبت سال گذشته رشد جذب و اعزام زائرین به عتبات عالیات را داشته ایم.

وی افزود: در سالهای گذشته کرمانشاه همواره از نظر جذب و اعزام مجاز زائرین عتبات عالیات به نسبت جمعیت، جزو سه استان انتهایی جدول قرار داشت، اما امسال توانستیم با بهبود عملکرد به میانه های جدول برسیم.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر میزان استقبال مردم از اعزام های مجاز عتبات عالیات در کرمانشاه افزایش خوبی پیدا کرده است.

وی در ادامه به تدارک برنامه هایی برای افزایش استقبال مردم از این سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا بسته های گوناگون سفر را به شکل قیمت های متنوع و تعداد روزهای مختلف تدوین کنیم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد و وضعیت اعزام های استان از شرایط فعلی بهتر شود.

کریمی خو در ادامه با بیان اینکه از هم اکنون برنامه ریزی برای اربعین سال آینده در استان شروع شده، عنوان کرد: طی سالهای گذشته به دلیل بسته شدن مرز خسروی، عمده اعزام های اربعین حسینی روی یک مرز متمرکز بود، اما خوشبختانه با فعال شدن مرز خسروی و چند مرز دیگر در کشور شرایط برای اعزام راحت‌تر زائرین فراهم شد و امسال هم شاهد بودیم که آمار زائرینی که از مرز خسروی تردد می کردند، افزایش خوبی پیدا کرد.

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: شرایطی که مرز خسروی از  نظر انباشت تجهیزات و امکانات دارد، با هیچکدام از مرزهای دیگر کشور قابل قیاس نیست. از طرفی فاصله بین دو پایانه مرز خسروی و مرز منذریه در عراق بسیار کم است و همین کمک کرده تا زائرین پیاده روی کمتری داشته و راضی‌تر باشند.

وی اظهار امیدواری کرد برای اربعین پیش رو هم تعداد زائرین عبوری از مرز خسروی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

کریمی خو در ادامه به آخرین وضعیت اعزام های حج عمره اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی لازم برای اعزام زائرین حج عمره در استان از چند ماه پیش آغاز شد و با شروع ثبت نام ها سهمیه استان را هم از دو کاروان به پنج کاروان افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: تمام اقدمات مورد نیاز برای اعزام زائرین در استان انجام گرفته، اما با توجه به مشکلاتی که در بحث پروازها بوجود آمده، فعلا اعزام‌ها آغاز نشده است.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه تاکید کرد: در حال پیگیری از طریق مسئولین کشوری هستیم تا این مشکل برطرف شود و نویدهایی هم در این رابطه داده شده، اما اینکه چه زمانی به نتیجه برسد، هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت ثبت نام حج تمتع هم عنوان کرد: پیش ثبت نام های حج تمتع با در نظر گرفتن اولویت ها آغاز شده و در حال حاضر دارندگان قبوض ودیعه گذاری مربوط به شهریور سال ۱۳۸۶ می توانند برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

کریمی خو با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی با کمک رسانه های استان برای پیش ثبت نام حج تمتع صورت گرفته، عنوان کرد: از دفاتر حج و زیارت هم می خواهیم که در این زمینه تبلیغات داشته باشند و زائرین را در جریان تغییراتی که امسال در حج تمتع داریم، قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار