مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: براساس آمار ۱۰ ماهه امسال صادرات در استان ۸۲ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 28 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمد کوه گرد، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک با بیان اینکه ما بخش خصوصی را در کنار خود و همکار خود می‌دانیم اظهار داشت: چرا که معتقدیم تعامل دو طرفه است و در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم.

وی با بیان اینکه مدیران سابق هم زحمات زیادی کشیدند افزود: ماهم مبنا را براین گذاشتیم در مباحث ترانزیت ومباحث خارجی را به شکل گسترده جلو ببربم.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: محور توسعه هر کشور صادرات است و حوزه تجارت خارجی بسیار حوزه مهمی است و نگاهی که به گمرک است نگاهی ملی است که ماهم مباحث استانی و ملی را در نظر گرفتیم.

کوه گرد با بیان اینکه طبق آمار ۱۰ ماهه امسال صادرات خراسان جنوبی ۸۲ درصد رشد دارد افزود: در حالی شاهد رشد ۸۲ درصدی صادرات در استان دارد که در مقایسه با مرز دوغارون و میلک از نظر منابع انسانی ۵۰ درصد کمبود نیرو انسانی داریم.

کوه گرد از وجود همدلی و هم افزایی خبر داد و افزود: طبق آمار ۱۰ ماهه امسال ترانزیت ما ۲۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است که بیشترین رشد ترانزیت را در کشور داشتیم.

وی بیان داشت: شاخص صادرات و ترانزیت که محور توسعه است که در این حوزه‌ها شاهد رشد خوبی در استان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند هم با بیان اینکه اساس کار وماهیت گمرک بسیار مهم است اظهارداشت:ما گمرک بیرجند وگمرک استان خراسان جنوبی را همیشه در کنار بخش خصوصی استان می‌دانیم.

خامه زر با اشاره به فعالیت پر رونق مرز ماهیرود افزود: ما هم به عنوان بخش خصوصی استان همه تلاشمان براین است تا باری بر مسئولیت‌های شما اضافه نکنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند خطاب به پرسنل گمرک گفت: کارخطیری بردوش دارید و۸۰ درصد زحمت ترانزیت وکار‌ها توسط شما پرسنل خدوم گمرک انجام میشود واز سویی دیگر۸۰ درصد درآمد‌ها هم مربوط به بخش خصوصی است.

خامه زر با تاکید براینکه باید اقتصاد کشور بچرخد وسهم خود را از اقتنصاد جهانی پیدا کند گفت:تعمال گمرک امری بسیارم هم است واز ان جایی که کشور ایران در مسیر ترانزیت وشاهراه مهمی قرار دارد، اما تاجاران نسبت به حمل کالا‌های خود نگرانی ندارند وخیالشان نسبت به کالا امن است.

وی همچنین سامانه جامع گمرکی ایران را جزو بهترین سامانه‌ها دانست.

حسین زارعی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه صادرات یکی از مزیت‌های اقتصادی برای هر کشور است گفت:خراسان جنوبی بیشترین مرز زمینی با کشور افغانستان را دارد و این مرز، فرصت بسیار خوبی برای صادرات کالا است.

وی افزود: گمرک ماهیرود یکی از مهمترین گمرکات مرز شرقی ایران با کشور افغانستان به شمار می‌رود و در این مرز بازار صادرات داغ است و افراد زیادی به ویژه مردم بومی مشغول به کار هستند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار