مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به غیر فعال بودن عمده اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان، بر لزوم فعال‌سازی و احیای این اردوگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 30 January 2024

تابناک خوزستان: سعود حمیدی‌نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در اداره‌کل آموزش و پروش برگزار شد، اظهار کرد: اگر هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به درستی انجام شود، دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های مورد نیاز صنایع استان خوزستان به درستی راهنمایی خواهند شد. قرار است که در پایه‌های ششم و نهم نیز امتحانات به صورت ملی برگزار شود و این اقدام، موجب کیفی شدن پایش دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت هنرستان‌های جوار صنعت در تربیت نیروی متخصص، گفت: با توجه به اهمیت اشتغال، هنرستان‌ها می‌توانند در ایجاد اشتغال در سال‌های آینده موثر باشند زیر هنرستان‌های جوار صنعت موجب پرورش نیروی متخصص مورد نیاز استان می‌شوند.

عمده اردوگاه‌های دانش‌آموزی خوزستان از رده خارج شده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضروت فعال‌سازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی، گفت: ۱۰ اردوگاه دانش‌آموزی در استان خوزستان وجود دارد که عمده آن‌ها متاسفانه در سال‌های گذشته از رده خارج شده‌اند. اکنون تنها دو اردوگاه‌ها دزفول و حمیدیه فعال هستند اما اردوگاه‌های کرخه، شادگان، بهبهان، گتوند و... از رده خارج شده‌اند و اردوگاه‌های خرمشهر و شوشتر نیز به زمین خالی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: اردوگاه گتوند با ظرفیت ۵۰۰ نفره می‌تواند بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی کشور باشد و حدود ۱۰ میلیارد تومان برای احیای آن از وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است اما برای احیای آن به پیگیری سند نیاز است.

حمیدی‌نژاد گفت: با حمایت دولت توانستیم حدود چهار پنج اردوگاه را بازگردانیم و اردوگاه‌های حمیدیه و کرخه مجددا احیا خواهند شد. به زودی بزرگترین و مجهزترین اردوگاه را نیز در گتوند فعال خواهیم کرد.

لزوم جبران عقب‌ماندگی خوزستان در توسعه هنرستان‌ها

وی با اشاره به لزوم توسعه هنرستان‌ها بیان کرد: استان هرمزگان با رشد ۱۰ درصدی در توسعه در هنرستان‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش، مورد تقدیر قرار گرفت؛ این در حالی است که استان خوزستان در توسعه هنرستان‌ها بیش از ۱۵ درصد رشد داشت اما هنوز عقب‌ماندگی در این خصوص زیاد است.

مدیرکل آموزش و پروش خوزستان گفت: اگر چه خوزستان در توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها، از میانگین کشوری نیز عبور کرده است اما هنوز جا دارد تا به رتبه برتر دست پیدا کنیم. البته با وجود صنایع و شرکت‌های نیشکر، فولاد و پتروشیمی، تحقق دستیابی به رتبه برتر کشوری دور از انتظار نیست.

وی افزود: این مجموعه‌ها می‌توانند کمک کنند و هنرستان‌های جوار را راه‌اندازی کنند و ما نیز امیدواریم در آموزش و اشتغال اثرگذار باشیم.

اعزام ۷۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوهای راهیان پیشرفت

حمیدی‌نژاد با تاکید بر اجرای اردوهای راهیان پیشرفت و پروژه مهر، گفت: تاکنون ۷۰ هزار دانش‌آموز در استان خوزستان به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شده‌اند. امسال علاوه بر دانش‌آموزان، حدود ۷ هزار و ۲۰۰ فرهنگی نیز به این اردوها اعزام شدند. خواسته رئیس جمهور این است که دانش‌آموزان در قالب پویش، آنچه در این اردوها دیده‌اند را در اشکال مختلف روایت کنند.

در پایان جلسه نیز ادارات آموزش و پرورش رامشیر و شوش رتبه‌های اول و دوم ادارت برتر در برگزاری شورای آموزش و پرورش و ادارات دزفول و اندیکا مشترکان رتبه سوم ادارت برتر استان را کسب کردند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار