استاندار کرمانشاه با اشاره به اقتدار ایران اسلامی، گفت: روزگاری برای دفاع از خودمان در برابر دشمنان سیم خاردار هم نداشتیم، اما امروز اقتدار نظامی خودمان را به رخ جهانیان می کشیم.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 31 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد طیب صحرایی، امروز (یازدهم بهمن) در آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان استقلال کرمانشاه، با بیان اینکه همه ما به جز شناسنامه فردی و خانوادگی خود یک شناسنامه میهنی هم داریم، گفت: اگر تاریخ را ورق بزنیم، یک شناسنامه میهنی پرافتخار داریم که نشان از قدرتمند بودن ایران در گذشته دارد و به گواه تاریخ، ایرانیان دوران حقارت بلندمدتی نداشته‌اند.

 صحرایی با بیان اینکه نقش نگاره های بیستون و تاق بستان و تخت جمشید و دیگر آثار فاخر ایران زمین گواه این مدعا است که پیشنیان ما قوی بوده اند، گفت: شناسنامه قوی ایران، در مقطع کوتاهی و از میانه دوره قاجار و بعدها در زمان پهلوی دچار افول شد، اما عزت جویی و تعالی جویی مردمان ایران زمین تاب تحمل پادشاهی پدر و پسر ناتوان پهلوی را نداشت و کم کم فضا به سمتی رفت که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: روزگاری ما برای دفاع از خودمان در برابر دشمنان سیم خاردار هم نداشتیم و امروز اقتدار نظامی خود را با ناوها و دیگر تجهیزاتمان به رخ جهانیان می کشیم.

 وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی هیچ کشتی نمی تواند از تنگه هرمز عبور کند، مگر اینکه خود را به زبان فارسی معرفی کند و این اوج اقتدار و عزتمندی ما است.

صحرایی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب پزشکان بنگلادشی و پاکستانی و هندی در مراکز درمانی و بیمارستانهای ما مشغول کار بودند، گفت: بزرگترها یادشان هست که وقتی به پزشک مراجعه می کردیم، مجبور بودیم با ایما و اشاره با پزشکان حرف بزنیم و آنها هم از روی چیزی که برداشت می کردند برایمان دارو تجویز می کردند، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز در جایگاهی قرار گرفته ایم که در دور افتاده ترین نقاط کشور هم پزشک متخصص داریم. 

وی اشاره‌ای هم به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در کرمانشاه داشت و گفت: در کرمانشاه ۲۰ محصول منحصر به فرد توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود که اگر این شرکت ها کار نکنند ناچار به وارد کردن تولیدات آنها از خارج از کشور هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: همه وظیفه داریم این دستاوردها را به جامعه و خصوصا نسلی که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده اند، معرفی کنیم، زیرا باعث ایجاد امید در جامعه خواهد شد که در این مقطع به آن نیاز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار