استاندار خوزستان با اشاره به تعدد شرکت‌های فولاد عنوان کرد: در خصوص شرکت‌های فولاد، مانند شرکت‌های بزرگ دنیا که در هم ادغام می‌شوند اینجا نیز باید این اتفاق بیفتد زیرا در این صورت، مشکلات کارگری و مدیریتی همگی در یک قالب حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 31 January 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و تاکید بر ارتباط نزدیک مدیران اجرایی با حوزه خبر و رسانه، اظهار کرد: در استان خوزستان، باید زیربناها و زیرساخت‌های آبی، راهی و هوایی و آنچه که لازمه یک زندگی خوب است را کامل کنیم؛ هر چند نیازهای اصلی ما در بخش‌های پایین‌دستی، شهری و معیشتی است و باید بیشتر به این مسائل توجه کرد. کارهای خوبی در زمینه زیربنایی در استان خوزستان انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری وجود دارد.

وی افزود: وقتی به اراده دولت در خصوص استان خوزستان نگاه می‌کنیم می‌بینیم تخصیص‌هایی که دولت به استان خوزستان می‌دهد، بسیار بالاتر است. اخیرا نیز برای کارهای عمرانی اعتبار تخصیص داده شد و اعتبار خوزستان دو برابر اصفهان و تهران در نظر گرفته شده بود. بر این اساس، برای استان خوزستان، ۸۷۰ میلیارد تومان، برای تهران ۴۱۰ میلیارد تومان و برای اصفهان ۳۹۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

استاندار خوزستان گفت: اراده برای انجام کار وجود دارد اما به هر جهت نسبت به نیازهای استان خوزستان، خیلی کم است. از نظر بزرگراهی در استان خوزستان تنها یک مسیر ماهشهر به پل زال را داریم که حتما باید افزایش یابد و غرب به شرق و شرق به غرب استان خوزستان نیز شامل این بزرگراه شود.

زمینه رشد برای همه دانش‌آموزان خوزستانی وجود دارد

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، افزود: طبیعتا عملکرد و مبنای ارزیابی کار آموزش و پرورش در امتحانات نهایی پایان خرداد انجام می‌شود که استان خوزستان رشد چندانی نسبت به گذشته نداشت. بر این مبنا نیز، بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از مدیران و آنچه وزارت اعلام کرد، مدیرکل آموزش و پروش خوزستان جزو رده‌های پایین مدیران کشور بود. در نهایت به دلیل اینکه ایشان بازنشسته شده بود، آقای حبیبی به عنوان مدیر جدید انتخاب شد که امیدواریم با کمک رسانه ها، پیشکسوتان و نخبگان آموزش و پرورش، خانواده‌ها و انجمن اولیا مربیان، این مجموعه تحول اساسی و رشد خوبی در سال آینده داشته باشد.

وی با اشاره به وجود استعدادهای دخشان در آموزش و پرورش، ادامه داد: با توجه به وجود استعدادهای درخشان و قوی بودن دانش‌آموزان از نظر هوشی و درسی، طبیعتا در صورت فراهم‌سازی شرایط، زمینه رشد برای همه دانش‌آموزان وجود دارد.

مدیری که در حد استان خوزستان نباشد را نمی‌خواهیم

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم آموزش و پروش خوزستان ابتدا به میانگین کشوری برسد و سپس در سطوح بالای رتبه‌بندی کشوری قرار بگیرد. همان طور که استان خوزستان از نظر استعدادهای و ظرفیت‌ها استان اول تا ششم کشوری است، رتبه‌های مدیران نیز باید اینگونه باشد وگرنه اگر فرد در حد رتبه استان نباشد، چنین مدیری را نمی‌خواهیم بلکه مدیری می‌خواهیم که در رتبه اول تا شش باشد.

وی بیان کرد: برنامه ما این است که مدیران در رده مسئولیتی داخل و خارج از استانداری، رتبه‌های اول تا شش را به دست بیاورند.

تولید گروه ملی فولاد باید به نسبت انتظارات کارگران بالا باشد

حسینی‌محراب با اشاره به مشکلات گروه ملی فولاد و با بیان اینکه وضعیت این کارخانه نمی‌تواند درآمد و هزینه‌ها را تامین کند، ادامه داد: مسلما کارگران عزیزی که همیشه در صحنه‌های مختلف از آن‌ها حمایت کرده‌ایم، اگر خود را با فولاد اکسین و فولاد خوزستان مقایسه می‌کنند باید درک کنند که حتما باید تولید آن کارخانه نیز به همان نسبت بالا باشد. بنابراین باید دست به دست هم بدهند.

وی افزود: در همه کارخانه‌ها، مدیریت مشارکتی مورد تاکید ما است. گروه ملی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی است که طبیعتا باید به عنوان مدل نمونه و الگویی تولید انجام شود، نه اینکه تولید به صفر برسد و یا حداقل باشد. طبیعتا در این وضعیت، نیازهای پرداختی و هزینه‌ها بسیار زیاد خواهد بود. در گروه ملی فولاد باید با خوراکی که از فولاد اکسین و فولاد خوزستان می‌گیرند، تولید ۲۰۰ هزار تن محصول را مدیریت کنند.

لزوم ادغام شرکت‌های فولادی خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به تعدد شرکت‌های فولاد عنوان کرد: در خصوص شرکت‌های فولاد، مانند شرکت‌های بزرگ دنیا که در هم ادغام می‌شوند اینجا نیز باید این اتفاق بیفتد زیرا در این صورت، مشکلات کارگری و مدیریتی همگی در یک قالب حل خواهد شد. بنابراین این موضوع با وزیر صنعت مطرح خواهد شد.

وی افزود: در خصوص شهرداری‌ها جلسات مرتب و منظم با گروه‌های شش تا هفت نفره برگزار کرده‌ایم. شورای تامین استان خوزستان و شورای تامین اهواز با شهرداری و شورای شهر صحبت کرده‌اند. استارت مترو باید زده شود و تا یک سال یا یک سال و نیم دیگر کار آن انجام شود.

شورای شهر و شهرداری اهواز باید در کنار هم باشند

حسینی‌محراب با اشاره به اختلاف نظر ایجاد شده در شورای شهر اهواز در خصوص برکناری شهردار گفت: در خصوص مسائل مربوط به شورا و شهردار، طبق قانون ظرفیت درست شده است. وقتی ظرفیت قانونی وجود دارد باید شهر شروع به کار کند زیرا بودجه‌های عمرانی نیمه دوم سال اختصاص داده می‌شوند. اکنون برای اینکه شهر دچار مشکل نشود باید در این دو سه ماه فرصت تا پایان سال، شورا و شهرداری در کنار هم باشند.

وی با اشاره به اصرار برخی اعضای شورای شهر اهواز در برکناری شهردار بیان کرد: برای برکناری، هر زمان و لحظه این امکان وجود دارد اما چرا می‌خواهند در زمان دو ماه باقی به پایان سال این کار را انجام دهند؟

استاندار خوزستان ادامه داد: این دو طرف (شورای شهر و شهرداری)، مدیران اجرایی استان هستند و با هم کار کرده‌اند. اینکه معلوم شود سر موضوعی که باید با هم بنشینند صحبت کنند، صحبت نکرده‌اند؛ طبیعتا، بر شهر تاثیر دارد.

برگزاری جلسه‌ای برای حل اختلاف بین شورا و شهرداری اهواز

وی با اشاره به برگزار نشدن جلسات شورای شهر اهواز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن به علت مخالفت با برکناری شهردار افزود: ما هیات تطبیق داریم که متشکل از دو نماینده مجلس، یک نماینده شورای استان، مدیرکل دادگستری، استاندار و معاون استاندار است. بر اساس قانون، شورای شهر باید ۱۲ جلسه غیرمتناوب و شش جلسه متناوب برگزار کند اکنون باید به جلسات‌شان ادامه دهند؛ تا کار به جایی برسد که هیات تطبیق جلسه بگیرد.

حسینی‌محراب گفت: گفتیم که شورای تامین اهواز به شورای شهر بگوید که حتما باید به این مساله توجه کنند. مردم به آن‌ها (شورا و شهرداری) نیاز دارند تا در کنارشان در دو سه ماه پایانی سال کار کنند. برای برگزاری یک جلسه دسته‌جمعی از اعضای شورای شهر، شهرداری و نخبگان استان خوزستان و نماینده ولی فقیه دعوت کرده‌ایم که در این روزها برگزار می‌شود.

وزارت نفت به تعهد خود در جلوگیری از آلودگی خوزستان عمل کند

وی عنوان کرد: فعالیت پروژه‌های نفتی، یک بحث تبلیغاتی و یک بحث واقعی دارد؛ بحث واقعی این است که وزارت نفت باید در مقابل هر مخزن نفتی که در مناطق غرب استان خوزستان فعال می‌شود ۱۰ درصد فضای سبز و درختکاری انجام دهد تا جلوی آلودگی‌ها گرفته شود و مردم نیز بهره ببرند. این موضوع را اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان باید از شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیگیری کند. اگر به این قانون عمل نکردند باید برای طی فرآیند حقوقی و قضایی اقدام کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت نقش رسانه و خبرنگار در تبیین موفقیت‌های کشور گفت: دشمن می‌خواهد شعار نه شرق و نه غرب، خاموش شود اما همه بزرگی نظام به این شعار است. رشد و پیشرفت در حوزه‌های موشک‌، نانو، هسته‌ای پزشکی و... توسط فرزندان استان و کشور انجام می‌شود و رسانه باید اینجا نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده، بیشترین کارها در مناطق حاشیه‌ای انجام شده است.

حسینی‌محراب گفت: در دوره قبلی، ۸۰ اتوبوس درون شهری در اهواز فعال بودند که اکنون به بیش از ۲۰۰ اتوبوس رسیده است یعنی یک و نیم برابر نسبت به گذشته ون، تاکسی و... اضافه شده است.

وی در خصوص انتصابات مدیران دستگاه‌ها، یادآور شد: شرکت برق منطقه‌ای، آبفا، ارتباطات، جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنادر و کشتیرانی، مناطق آزاد، کانون پرورش فکری، چند بانک، فولاد، محیط زیست، اداره ‌کار و تعاون، راه آهن، تعزیرات، ارشاد، آموزش و پرورش، ۱۴ فرماندار، ۴۰ بخشدار، ۳۶ معاون فرماندار و ۱۰ مدیر استانداری در این دولت عوض شدند.

استاندار خوزستان گفت: ده‌ها مدیر از خوزستان در کشور و دیگر استان‌ها مسئولیت دارند؛ هیچ کس حق ندارد خط‌کشی کند که بگوید خوزستانی‌ها حق ندارند در استان ما مسئول شوند. در وزارتخانه‌ها چندین معاون وزیر خوزستانی وجود دارد، این رفت و برگشت و استفاده از افراد توانمند، نباید هیچ شائبه‌ای در استان ایجاد کند.

وی بیان کرد: استان خوزستان جایی برای تجربه کسب کردن توسط مدیران کم تجربه نیست.

حسینی‌محراب گفت: در ایام دهه فجر بنا است پروژه‌هایی افتتاح شوند که ظرفیت اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند. آزمون استخدامی برخی از این دستگاه‌ها برگزار شده است و آزمون برخی دیگر برگزار خواهد شد. این پروژه‌ها عمدتا زیربنایی هستند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار