رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پس از افزایش بارش نزولات آسمانی با صدور دستوراتی قانونی تسریع در خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌های استان را به مسؤولان قضائی تکلیف کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ 03 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از افزایش بارش نزولات آسمانی در برخی از حوزه‌های قضائی استان با صدور دستوراتی قانونی تسریع در خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌های استان به مسؤولان قضائی تکلیف شد تا با بسیج نهاد‌های مسؤول تسهیل در ارائه خدمات اتفاق بیفتد.

وی گفت: برابر گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های موثق، نزول بارش برکات الهی از آسمان ازجمله برف و باران منجر به انسداد موقتی یا دائم برخی از محور‌های مواصلاتی بین‌شهری و همچنین خیابان‌ها و معابر درون شهر‌ها شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان افزود: در همین راستا به مسؤولان قضائی سراسر استان تکلیف شد، در راستای اهتمام به تکلیف قانونی در حوزه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری‌های وضعی به‌خصوص جلوگیری از وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار ورود کرده و موجبات نجات مسافران از برف و کولاک را فراهم آورند.

عبداللهی با اشاره به بسیج نهاد‌های مسؤول اجرایی، امدادی و خدمات‌رسانی بیان کرد: باید عملیات برف‌روبی با ماشین‌آلات مربوطه، شن و نمک‌پاشی و ... در جاده‌های مواصلاتی بین‌شهری، خیابان‌ها و معابر درون‌شهری، قبل از پایان روز و آغاز شب به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی و روان‌سازی مسیر‌ها انجام شود تا عادی‌سازی شرایط ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: چنانچه نزول برکات آسمانی در هریک از حوزه‌های قضائی ادامه دارد، به مسؤولان آموزش و پرورش، سازمان حمل و نقل شهری متذکر شده در ارائه خدمات حمل و نقل مسافران از جمله دانش‌آموزان، کارگران و ... دقت عمل را مدنظر قرار داده و از مهارت و توانایی رانندگان وسایل نقلیه و همچنین سلامت خودرو‌ها اطمینان خاطر داشته و عوامل مختلفی مانند لغزندگی جاده‌ها و ... را بهانه‌ای غیرموجه برای وقوع حوادث ناگوار قلمداد نکرده و حُسن انجام وظایف را پیگیری و اجرا کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: مسیل و سیل‌بند‌های منتهی به ناوگان ریلی و جاده‌ای حوزه‌های قضائی بررسی و از تجمع و وقوع سیلاب، بوران و یخ‌زدگی مسیر‌ها جلوگیری شود.

عبداللهی بیان کرد: محور‌های مواصلاتی استان سمنان در زمره جاده‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود و باید به فرمانداری‌ها و مسؤولان مدیریت بحران استانداری تأکید کرده تا به مسؤولان مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی منتخب را فعال و مجهز به ادوات و امکانات گرمایشی ایمن کنند و چنانچه مسافرانی در جاده‌ها به لحاظ وقوع شرایط آب و هوایی نامساعد از ادامه سفر به مقصد بازماندند به آن اماکن هدایت کنند و از سردرگمی و درماندگی آنان خودداری به عمل آید.

وی با اشاره به بخش دیگری از دستورات افزود: مسؤولان مربوطه موظف هستند، بخاری مدارس، کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را بررسی کنند و به علت سردی و برودت هوا از وقوع حوادث ناگوار با ایمن‌سازی قبلی وسایل گرمایشی اطمینان لازم را حاصل کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های نهاد‌های خدمات‌رسان تأکید کرد: تا عادی‌سازی شرایط باید به‌صورت شبانه‌روزی، زمینه‌های افزایش نیرو و تجهیزات لازم ایجاد و به‌محض وقوع حادثه در محل حاضر و التیام خاطر مردم را فراهم آورند.

عبداللهی اضافه کرد: گشت‌های فراجا و پلیس‌راه قبل از ورود مردم به خروجی شهر‌ها افزایش یافته و چنانچه جاده‌ای مسدود است به مسافران به نحوه مطلوب اعلام شود و اقناع‌سازی صحیح مسافران رقم خورده و از تجمع خودرو‌ها در خروجی شهر‌ها خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان قضائی استان سمنان باید با اتخاذ تدابیر کافی و بازدید‌های میدانی لازم در چارچوب قوانین انجام تکالیف را به‌سرعت پیگیری کنند و شکرگزاری بارش برکات آسمانی افزایش خدمات عام‌المنفعه را رقم بزنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار