به گفته مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، تعیین تکلیف پروژه تله کابین تاق بستان کرمانشاه پس از ارائه جزییات سه مسیر پیشنهادی از سوی مشاور پروژه و بررسی آنها از سوی وزارتخانه، انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 05 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل ااز ایسنا علیرضا ایزدی در حاشیه سفر به کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نظر وزارت میراث فرهنگی در مورد پروژه تله کابین تاق بستان، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه برای اجرای این پروژه سه مسیر پیشنهادی را به ما داده که یکی از این مسیرها، مسیر فعلی تله کابین است که باید بخشی از آن تغییر پیدا کند. 

وی افزود: در بحث احداث تله کابین کرمانشاه، روی مبدا بحثی نداریم و بحث اصلی ما روی مقصد است که با مشاور پروژه در حال بررسی مسیرهای مطرح شده برای رسیدن به نقطه مقصد هستیم.

مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا احداث تله کابین مانع از ثبت جهانی شدن تاق بستان خواهد شد یا خیر هم گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این پروژه در اختیار نداریم، لذا نمی توانیم بگوییم که مانع  از ثبت جهانی تاق بستان خواهد شد، یا نه.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه مبداء پروژه مشخص است، مشاور باید یک راهکار اتصالی از مبداء به مقصد را در اختیار ما قرار دهد و جزییات دقیق پروژه همچون ارتفاع و... را نیز اعلام کند.

ایزدی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر دوبار از پروژه تله کابین کرمانشاه بازدید داشته، عنوان کرد: در حال حاضر منتظر اعلام اطلاعات پروژه از سوی مشاور پروژه هستیم تا طی نشستی با جزییات کامل پروژه را باهم بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: تله کابین از جمله تاسیساتی است که می تواند در رونق گردشگری یک منطقه تاثیرگذار باشد و می توان راهکاری برای احداث آن و حل این مشکل پیدا کرد، کما اینکه امروزه در کنار برخی از جاذبه های مهم جهانی مانند دیوار چین تله کابین فعال وجود دارد و هیچ منعی هم برای ثبت جهانی آن ایجاد نکرده است.

ایزدی تاکید کرد: معتقدم منطقی ترین راه این است که در یک فضای علمی و تخصصی این موضوع را بررسی و روی آن کار کارشناسی انجام دهیم. اینکه طی ۲۰ سال گذشته این پروژه تعیین تکلیف نشده یک عیب مدیریتی است.

پیگیر جذب اعتبار برای کاوش در محوطه آناهیتا هستیم 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص شرایط نابسامان معبد آناهیتا و توقف چند ساله در انجام کاوش های باستان شناسی در آن گفت: ما هم قبول داریم که طی سالهای گذشته به دلیل مشکلات اعتباری آنچنان که شایسته است به این محوطه باستانی توجه نشده است.

ایزدی تصریح کرد: معبد آناهیتا یکی از بی نظیرترین محوطه های تاریخی کرمانشاه است که ما هم به دنبال این هستیم که وضعیت بهتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیریم برای سال آینده اعتباراتی را برای کاوش این محوطه باستانی اختصاص دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار