معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رونمایی از چهار طرح گردشگری کرمانشاه از جمله تقویم رویدادهای گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا وحید امیری، با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، اظهارکرد: امسال برای حضور در این نمایشگاه چهار تم(موضوع) اصلی و چند تم حاشیه‌ای را برای معرفی کرمانشاه انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: باتوجه به اینکه کاروانسرای بیستون به تازگی در قالب کاروانسرهای ایرانی به ثبت جهانی رسید، بنابراین تم اصلی حضور کرمانشاه در این نمایشگاه را روی این بنای تاریخی قرار داده‌ایم و طراحی غرفه هم بر این مبنا بوده است

معاون گردشگری استان از خوراک به عنوان تم دوم برای معرفی کرمانشاه در این نمایشگاه نام برد و تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک در کشور است، در این نمایشگاه ظرفیت های مهم گردشگری خوراک استان و خوراک های مطرح آن را معرفی خواهیم کرد.

وی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه در حوزه گردشگری را دیگر تم این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: برای این نمایشگاه ۱۶ بسته سرمایه گذاری همچون مناطق نمونه گردشگری را تهیه کرده ایم تا به سرمایه گذاران عرضه و آنها را برای سرمایه گذاری در استان خود ترغیب کنیم.

امیری با اشاره به ظرفیت های بسیار کرمانشاه در حوزه گردشگری جنگ، افزود: کرمانشاه اولین استانی بود که جنگ از آن آغاز شد و در آن هم به پایان رسید و در حال حاضر هم یادمان های زیادی از دوران دفاع مقدس در استان داریم که می تواند به رونق گردشگری جنگ استان کمک کند.

وی تاکید کرد: براین اساس، در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، یکی از تم هایی که غرفه کرمانشاه خواهد داشت، معرفی یادمان ها و ظرفیت های استان در حوزه گردشگری دفاع مقدس خواهد بود.

معاون گردشگری استان در ادامه از چهار رونمایی هم در این نمایشگاه خبرداد و گفت: رونمایی از تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه، رونمایی از اطلاعات و داده‌های سرویس‌های بهداشتی در سامانه کرمانشاه گشت، رونمایی از مجله ویدئویی گردشگری و رونمایی از یک مستند در حوزه دفاع مقدس استان را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه ها، معرفی ظرفیت های کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت، آئین ها و آداب و رسوم،  پرپایی سیاه چادرها و ... را نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته ایم.

به گفته این مسئول، کرمانشاه در این نمایشگاه ۲۵۰ متر غرفه خواهد داشت.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار