مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در دهه فجر امسال ۵۷ مدرسه با ۱۱۰ کلاس درس با اعتباری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مرزبان نظری با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود: این مدارس و کلاس های درس در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۳۰ مدرسه در سطح استان در دست تعمیر، احداث و نوسازی است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها از منابع ملی و استانی مصوب شده که متاسفانه تاکنون ۱۵ درصد آن تخصیص یافته است.

نظری همچنین به مشارکت ۷۰۰ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در ساخت و نوسازی و تعمیر ۸۰ مدرسه اشاره کرد و آن را نسبت به سال‌های گذشته بی نظیر و کم سابقه عنوان کرد.

وی در ادامه به وجود ۱۴۵ مدرسه کانکسی که دانش آموزان آنها کمتر از ۱۰ نفر است در سطح استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت ۹۰ مدرسه جایگیرین این مدارس کانکسی در استان کرمانشاه شروع شده است.

سیستم گرمایشی ۴۰۰ مدرسه بهینه‌سازی شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح و بهینه‌سازی سیستم گرمایشی ۴۰۰ مدرسه استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و توضیح داد: سیستم گرمایشی مدارس کرمانشاه سال تحصیلی گذشته ایمن سازی شده بود و اکنون فقط درصدد ارتقا و اصلاح آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار