در صورت افزايش حجم ترافيک و صلاحديد مامورين پليس راه محدوديت يک طرفه مقطعي روز‌هاي چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و يکشنبه مورخ‌هاي 1402/11/18، 19، 20و 22به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پليس راه لاريجان و بلعکس انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 07 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/11/1402 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي 6 روزه از امروز در جاده‌هاي شمال مازندران 

سرهنگ جهان تاب، رئيس پليس راه استان مازندران از اعمال محدوديت‌هاي ترافيکي 6 روزه از امروز چهارشنبه 18 بهمن تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه 23 بهمن در محورهاي مواصلاتي مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ يداله جهان تاب در تشريح اين خبر گفت: محدوديت‌هاي ترافيکي 6 روزه از امروز چهارشنبه 18 بهمن تا روز دوشنبه 23 بهمن در جاده‌هاي مازندران  به شرح ذيل اعمال مي‌شود.

محدوديت‌هاي تردد موتور سيکلت

تردد موتور سيکلت از ساعت 12ظهر امروز چهارشنبه 18 بهمن تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه 23 بهمن از جاده‌هاي کرج - چالوس، هراز و سوادکوه ممنوع است.

تردد موتور سيکلت‌هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت‌هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک بلامانع خواهد بود.

محدوديت‌هاي ترافيکي جاده کندوان

تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 امروز چهارشنبه از مرزن آباد به کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پليس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 24 همان روز از ابتداي پل زنگوله به چالوس يکطرفه خواهد بود.

محدوديت تردد انواع وسايل نقليه در محور مذکور روز پنجشنبه 19 بهمن به شرح ذيل اعلام مي‌شود:

از ساعت  08:30 از مرزن آباد به تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال مي‌شود.

از ساعت 10 صبح ابتداي پل زنگوله (انت‌هاي دهانه شمالي تونل البرز به چالوس) تردد بصورت يک طرفه انجام مي‌شود

از ساعت 23 طرح اتمام يافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسير دو طرفه مي‌شود.

محدوديت تردد انواع وسايل نقليه در محور مذکور روز يکشنبه 22 بهمن به شرح ذيل اعلام مي‌شود:

از ساعت 12 از ابتداي آزادراه تهران – شمال اعمال محدوديت تردد به مقصد چالوس انجام مي‌شود.

از ساعت 13 از ابتداي پل زنگوله (انت‌هاي دهانه شمالي تونل البرز به چالوس) ممنوعيت تردد اعمال مي‌شود.

از ساعت 15 از مرزن آباد به تهران (شمال به جنوب) يکطرفه و از ساعت 24 طرح اتمام يافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسير دو طرفه اعمال مي‌شود.

پيش بيني اعمال محدوديت تردد در صورت پر حجم بودن ترافيک:

محدوديت تردد در محور مذکور از ساعت 14 تا 24 روز‌هاي جمعه و دوشنبه 20 و 23 بهمن به شرح ذيل اعمال مي‌شود:

از ساعت 14 از ابتداي آزادراه تهران – شمال اعمال ممنوعيت تردد به مقصد چالوس و از ساعت 15 از ابتداي پل زنگوله (انت‌هاي دهانه شمالي تونل البرز) به چالوس انسداد کامل انجام مي‌شود.

از ساعت 17 از مرزن آباد به تهران (شمال به جنوب) يکطرفه و از ساعت 24 طرح اتمام يافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسير دو طرفه اجرا مي‌شود.

محدوديت‌هاي ترافيکي جاده هراز

در صورت افزايش حجم ترافيک و صلاحديد مامورين پليس راه محدوديت يک طرفه مقطعي روز‌هاي چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و يکشنبه مورخ‌هاي 1402/11/18، 19، 20و 22به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پليس راه لاريجان و بلعکس انجام خواهد شد.

محدوديت‌هاي ترافيکي خودرو‌هاي سنگين

محور کندوان: تردد انواع تريلر، کاميون و کاميونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

 محور هراز:

تردد تمامي تريلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع است.

تردد همه کاميون‌ها وکاميونت‌ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا 24 روز‌هاي چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 بهمن همچنين از ساعت 6 تا 24 روز‌هاي جمعه، شنبه و يکشنبه 20، 21 و 22 از محور هراز ممنوع است.

اجراي اين محدوديت‌هاي منوط به افزايش حجم تردد در جاده‌هاي استان خواهد بود و با توجه به شرايط ترافيکي محور‌ها هرگونه تردد در ساعت و يا نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

مرکز کنترل ترافيک پليس راه مازندران با شماره 21824434و 21824420با پيش شماره 011 به طور شبانه روز آماده پاسخگويي در خصوص وضعيت راه‌هاي استان است.

-------------------------------------

شهدا درس شجاعت و ايستادگي را از امام راحل (ره) و رهبري آموختند 

/ مهمترين شاخصه مکتب حاج قاسم، ولايت پذيري است/

آگاهي و بصيرت ديني مردم، خنثي کننده توطئه هاي دشمنان نظام است

سردار مفخمي، فرمانده انتظامي استان شب گذشته در يادواره شهداي" محله قائميه" شهرستان "بابلسر "، گفت: شهدا درس شجاعت و ايستادگي را از امام راحل (ره) و رهبري آموختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در اين مراسم که با حضور مردم ولايتمدار و شهيد پرور شهرستان بابلسر همراه بود، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب، دفاع مقدس، شهداي مدافع حرم و حريم جمهوري اسلامي، خصوصاً شهيد "ذکريا کرد فيروزجايي" از شهداي انتظامي شهرستان بابلسر، فرا رسيدن ايام الله دهه مبارک فجر سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را تبريک گفت.

وي ضمن تسليت سالروز شهادت باب الحوائج حضرت امام موسي الکاظم (ع) اين روز را به همه شيعيان و شيفتگان آن امام همام تسليت گفت و به تشريح فيوضات ماه رجب از ديدگاه مقام معظم رهبري پرداخت.

فرمانده انتظامي استان مازندران، اضافه کرد: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري، ماه رجب، ماه رحمت الهي و پرخير و برکت براي دنياي اسلام است و خداوند در اين ماه، بزرگترين نعمت الهي را به مردم دنيا که همان بعثت رسول گرامي اسلام است، عطا فرمودند.

سردار مفخمي در ادامه با اشاره به سخنان گهر بار رهبري انقلاب در خصوص عظمت و جايگاه برگزاري يادواره هاي شهدا ، گفت: بزرگداشت يادواره شهدا کار بسيار بزرگي است، چرا که راه شهدا در اين مراسم هموار شده و براي همگان به ويژه جوانان و نوجوانان چراغ راهي است که هدايت گر خواهد بود.

وي ابراز اميدواري کرد: با لطف الهي اين مسير و راه شهدا تا ظهور منجي عالم بشريت ادامه يابد و براي همه نسل ها درسي بزرگ و توفيقي براي همه بشريت است.  

مفخمي با استناد به آيات و روايات در باب مقام شهادت، گفت: در کتاب الهي قرآن آيات مختلفي در شان و منزلت شهيد و شهادت آمده است، جايي که خداوند جان عزيز شهدا را با بهشت رضوان معامله مي کند و مي فرمايد؛ اينها در راه خدا مي جنگند تا به شهادت برسند و اين شهادت مختص به دين اسلام نيست، بلکه در کتاب آسماني انجيل و تورات نيز وارد شده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران، اظهار کرد: معظم له در مقام شهداي عزيزمان فرمودند؛ هر يک از شهداي عزيز که با نيت الهي براي اعتلاي دين اسلام به شهادت رسيدند، داراي مقام و مرتبه اي هستند و شهداي مدافع حرم، حريم و سلامت ، مقامشان عالي است، چرا که اين عزيزان براي نجات کشور و دنياي اسلام به شهادت رسيدند.

سردار مفخمي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص انقلاب اسلامي ايران، گفت: به تعبير معظم له اين انقلاب همانند هواي بهاري تازه و خوش عطر است که کسي نمي تواند، جلوي آن را بگيرد و هر کس در اين دنيا، نداي آزادي سر داد و بخواهد از يوغ استکبار رهايي يابد، اين انقلاب را به عنوان الگوي خود انتخاب مي کند.

وي افزود: تمام رهبران دنيا از مقام معظم رهبري به عنوان رهبر و هدايت گر دنياي اسلام مي شناسند و ما بايد به اين سيد بزرگوار افتخار کنيم که رهبري و ناخداي باخداي اين کشتي نجات هستند، شخصيتي شجاع که بعد از امام راحل (ره) هدايت اين کشتي را بر عهده گرفتند و شهداي عزيزمان اين درس شجاعت و ايستادگي در برابر ظلم و ستم را از رهبران خود آموختند .

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به پاسداري رزمندگان، ايثارگران و شهداي انقلاب از پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي در مواجهه با همه تهديدات سخت و نرم دشمنان قسم خورده انقلاب، ابراز اميدواري کرد: اين پرچم به دست صاحب اصلي آن يعني حضرت ولي عصر (عج) خواهد رسيد.

سردار مفخمي با تاکيد بر مراقبت از نظام مقدس اسلامي در برابر تهديدات و آسيب ها ، عنوان داشت: دشمنان و معاندان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامي همواره با جنگ سخت و نرم و در عصر حاضر با جنگ ترکيبي بدنبال براندازي اين نظام هستند.

وي افزود: امروز انقلاب اسلامي ثمره اش وجود رزمندگاني است که سيره آنها به عنوان يک مکتب همچون مکتب حاج قاسم در دنيا شناخته شده است و مهمترين شاخصه اين مکتب ولايت پذيري است که با وجود تمام فشارهاي غرب براي به زانو در آوردن نظام همه توطئه ها خنثي و بي اثر شد.

مفخمي شهرستاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توطئه هاي دشمنان نظام در ايجاد تفرقه بين اقوام و قوميت هاي مختلف کشور که ريشه در فرقه هاي ضاله دارد ، افزود: با هوشياري و هوشمندي پليس و اشراف اطلاعاتي فرزندان شما در دستگاه هاي امنيتي و انتظامي، سربازان گمنام امام زمان (عج) و بيداري و هوشياري برادران سپاه در اين حوزه ، دشمنان نظام به اهداف شوم خود که همان ايجاد اختلاف و تفرقه افکني بين اقوام بود، نرسيده اند .

وي وجود قوميت هاي مختلف درکشور را از سرمايه ها و ظرفيت هاي نظام اسلامي برشمرد و افزود: ايجاد تفرقه بين قوميت ها نقشه دشمنان نظام است که با هوشياري و بصيرت مردم آگاه و هميشه در صحنه انقلاب خنثي مي شود.

سردار مفخمي با اشاره به حوادث "سيستان و بلوچستان "و توطئه هاي معاندان نظام در اين استان مرزي، ياد و خاطره شهداي "راسک"را گرامي داشت و افزود: با وجود وقوع حادثه در ستاد فرماندهي انتظامي شهرستان " راسک" اين مقر انتظامي طي اين مدت بيش از 980 خدمت انتظامي به شهروندان ارائه کرد و هيچگونه خللي در اراده و عزم پليس در ارائه خدمات به شهروندان رخ نداد .

فرمانده انتظامي استان مازندران، همچنين به مقابله جدي پليس با سارقان مسلح در شهرستان نکا و مواجهه ماموران جان برکف انتظامي شهرستان با اين افراد که منجر به هلاکت يکي از سارقان مسلح و دستگيري يکي ديگر از آنان شد، افزود: ماموران جان برکف انتظامي شهرستان نکا که در اين درگيري مصدوم شدند با رشادت و شجاعت مثال زدني و جان فشاني در برابر اين سارقان مقاومت کرده و آنان را زمين گير کردند.

مفخمي در بخش پاياني به تشريح چهار راهبرد «سلامت، مشارکت، امنيت و رقابت »در انتخابات پرداخت و افزود: پليس با همه ظرفيت ها و با اشراف اطلاعاتي و هوشمندي، امنيت انتخابات را تضمين کرده و بر همگان تکليف است تا در گروه هاي مختلف خانوادگي ، دوستان و همکاران براي مشارکت حداکثري ترغيب و تشويق کنند.     

-------------------------------------

دستگيري قاتل در کمتر از يک ساعت

سرهنگ حسين زاده، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از درگيري منجر به قتل جوان 23 ساله و دستگيري قاتل 21 ساله در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود حسين زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: شب گذشته يک فقره درگيري منجر به قتل در خيابان آزادي شهرستان محمودآباد به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام و بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: با حضور ماموران مشخص شد چند نفر به دليل اختلافات شخصي با يکديگر درگير که يکي از آنان با ضربات چاقو يک جوان 23 ساله را مجروح و از محل متواري شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با بيان اينکه مجروح به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت کرد، عنوان داشت: ماموران انتظامي تحقيقات خود را آغاز و با اقدامات فني موفق شدند مخفيگاه قاتل را در يکي از محله هاي حاشيه  اين شهرستان شناسايي و وي را در کمتر از يک ساعت دستگير کنند.

وي با بيان اينکه متهم 21 ساله در اعترافات اوليه، علت قتل را عدم کنترل خشم در نزاع و درگيري با مقتول اعلام كرد، گفت: قاتل با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ "حسين زاده" با اشاره به اينکه تلاش جهت دستگيري ديگر همدست قاتل ادامه دارد، تصريح کرد: پليس با اقتدار برابر قانون با مخلان نظم و امنيت برخورد مي‌کند.

-------------------------------------

دستبند پليس بر دستان مالخر و کشف اموال مسروقه در "آمل" 

سرهنگ کيان مهر، سرپرست انتظامي شهرستان آمل از دستگيري مالخر اموال مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين کيان مهر" در تشريح جزئيات اين خبر گفت:در بازديد ماموران انتظامي بخش دابودشت از ضايعاتي هاي سطح حوزه طي بررسي هاي صورت گرفته به يک واحد ضايعاتي که بر اساس مستندات اقدام به خريد اموال مسروقه مي کردند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين بخش قرار گرفت.

وي با بيان اينکه در بررسي هاي انجام شده مشخص شد که اموال مسروقه در مکان هاي مختلف و همچنين از ساختمان هاي فاقد دوربين توسط سارقان به سرقت رفته اند، افزود: ماموران پس از اقدامات فني و پليسي مالخر را شناسايي و پس از هماهنگي با مراجع قضائي و در يک اقدام ضربتي نامبرده را دستگير کردند.

سرپرست انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اينکه در بررسي هاي تکميلي يک مالخر اموال مسروقه شناسايي و از محل اختفاي وي، 8 عدد باطري دکل مخابراتي سرقي، 200 متر سيم هوايي، 50 عدد کنتور آب، سيم و کابل برق و ... کشف شد.

وي تصريح کرد: متهم در بازجويي انجام شده به جرم خود مبني بر خريد و فروش اموال مسروقه اعتراف کرد، متهم پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ کيان مهر در پايان از شهروندان خواست تا در ساختمان هاي در حال ساخت خود از نگهبان استفاده کنند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

دستگيري سارق باغات در جويبار 

سرهنگ اکبري، فرمانده انتظامي شهرستان "جويبار" از دستگيري سارق اماکن خصوصي و باغات توسط ماموران پليس آگاهي و کشف 7 فقره سرقت ،خبر داد. 

به گزارش خبرگزاري پليس،سرهنگ "عبداله اکبري" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از باغات شهرستان جويبار، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ اکبري گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و بکارگيري امکانات قانوني و سازماني در نهايت موفق به شناسايي يک سارق شدند که با هماهنگي قضائي و در يک عمليات پليسي موفق شدند وي را در مخفيگاهش دستگير کنند و در نتيجه به پليس آگاهي انتقال دادند.

وي همچنين تصريح کرد: متهم در بازجويي هاي فني صورت گرفته به 7 فقره سرقت از باغات جويبار اعتراف کرد که در نهايت پرونده اي در اين خصوص تشکيل و به همراه متهم به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در پايان اين خبر گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند، و از کشاورزان مي‌خواهيم نسبت به گماردن نگهبان با صلاحيت در مزارع و باغات اقدام لازم را به عمل آورند و گشت‌زني مداوم در باغات داشته باشند و در صورت مشاهده فرد يا افرادي که مشکوک به نظر مي‌رسند موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

-------------------------------------

انهدام باند فروشندگان مواد مخدر در نوشهر 

سرهنگ درويشي، فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از انهدام 2 باند فروشندگان مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد و گفت: مامورام موفق شدند 19 کيلو موادمخدر از متهمان کشف کنند.

سرهنگ " علي اکبر درويشي " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح اين خبر گفت: درپي کسب خبر مبني بر فعاليت باند فروشندگان سابقه دار مواد مخدر، مراتب در دستور كار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر  پس از بررسي هاي همه جانبه و با پي جويي هاي فني و پليسي و استفاده از منابع و مخبرين از محل فعاليت فروشندگان مواد مخدر، موفق به شناسايي اعضاي يک باند 4 نفره در اين شهرستان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر، تصريح کرد: ماموران موفق شدند در 2 عمليات ضربتي متهمان را دستگير شدند و در بازرسي ازخودروي متهمان، 17 کيلو  ترياک، 2 کيلو حشيش،دستگاههاي ترازوي ديجيتال و همچنين 7 قبضه انواع سلاح سرد کشف کنند.

سرهنگ درويشي با اشاره به اين که متهمان داراي سوابق متعدد خريد فروش مواد مخدر و سرقت و چاقو کشي داشتند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

-------------------------------------

کشف 316 هزار نخ سيگار قاچاق در نور

سرهنگ اميني، فرمانده انتظامي شهرستان نور از کشف 316 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "احمد اميني" در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتي ماموران کلانتري 11 شهرستان نور مبني بر نگهداري و فروش سيگار قاچاق در يک واحد صنفي، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با همراهي نماينده اداره صمت شهرستان نور به محل اعزام و در بازرسي از واحد صنفي مورد نظر، تعداد 316 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح كرد: کارشناسان ارزش تقريبي سيگارهاي مکشوفه را بالغ بر 8 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين واحد متخلف با هماهنگي قضائي پلمب شد.

سرهنگ اميني با بيان اينکه متهم دستگير شده پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق تماس با مرکز فوريتهاي 110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

کشف 6 تن ذغال قاچاق و توقيف کاميونت در ساري 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 6 تن ذغال چوب قاچاق و توقيف کاميونت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده " در تشريح اين خبر اظهار داشت: مأموران پاسگاه هولار شهرستان ساري در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي،به يک کاميونت حامل چوب مشکوک شده اند.

وي افزود: مأموران پس از بازرسي خودرو، مقدار 6 تن ذغال چوب قاچاق که به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري تصريح کرد: در اين ارتباط يک متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت حفظ منابع طبيعي و جلوگيري از تخريب اين منابع توسط سودجويان، مبارزه و برخورد قانوني و جدي با اين اخلاگران در دستور کار ماموران پليس مي باشد و شهروندان مي توانند مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار