مدیرعامل آبفا کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل تنش آبی در ۵۱۱ روستای استان کرمانشاه با ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 10 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داوودی ظهر امروز شنبه (۲۱ بهمن‌ماه) در تور خبری به بخش کوزران شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حوزه آب روستایی درحال حاضر ۲ قرارداد داریم که یک قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است.

وی افزود: در این مجتمع که شامل ۳۴۹ روستا است با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تامین شده و قرارداد دوم ما به دلیل پیشرفت فیزیکی در کشور استان پیشرو هستیم و موفق شده‌ایم قرارداد دوم را هم با ۱۹ هزار میلیارد ریال با ۵۱۱ روستای تنش‌دار در استان کرمانشاه منعقد کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین با انعقاد قرارداد دوم و اتمام قرارداد اول بعد از برنامه‌ریزی که طی سه سال انجام داده‌ایم می‌توانیم ۸۶۰ روستا را استان تنش زدایی کنیم و برنامه‌هایی داریم که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ پروژه‌ها به اتمام برسند.

وی عنوان کرد: در قالب اول در سطح استان ۳۴۹ روستا ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و در چهارده شهرستان که پروژه‌های متعددی وجود دارد در برخی از آن‌ها مانند سرپل ذهاب افتتاحیه داشته‌ایم و اکنون پروژه ویژران در گیلانغرب به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول گفت: پروژه‌ای در اسلام آباد غرب را افتتاح کرده‌ایم و در برخی از مناطق دیگر استان نیز پروژه‌هایی داریم که آماده افتتاح هستند که  بخشی از آن‌ها را به مناسبت نیمه شعبان و بخشی دیگر را به مناسبت ۲۲ بهمن ماه افتتاح کرده‌ایم.

داوودی بیان کرد: اکنون بیش از ۸۰ روستا داریم که در حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آماده افتتاح هستند در حوزه شرکت آب و فاضلاب نیز بیش از ۴۰ روستا داریم که مجموعا اکنون ۱۲۰ روستا آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون در جوانرود پروژه حفر چاه و با اجرای خطوط انتقال را داریم و در هرسین ۲ پروژه داریم که یکی از آن‌ها برای رفع تنش آبی شهر هرسین از محل سراب هرسین و یک پروژه دیگر نیز برای تامین آب جایگزین برای سراب هرسین است زیرا هرسین تک منبع‌ای است و ما در تلاش هستیم که منبع دیگری را افتتاح کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار