راهپیمایی ٢٢ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه‌تر از همیشه و با حضور حداکثری مردم در شهر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 11 February 2024

حضور حماسی مردم کرمانشاه در راهپیمایی ٢٢ بهمنبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، امروز یکشنبه (٢٢ بهمن ماه) راهپیمایی پر شور و نشاط مردم انقلابی و متدین کرمانشاه از میدان آیت الله کاشانی تا میدان آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد.

سخنران این مراسم سید هاشم حسینی بوشهری نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان بود که با بیان فصیح و شیوای خود مردم انقلابی حاضر در صحنه را به وجد آورد.

این راهپیمایی که با حضور مسئولین استانی و مقامات انتظامی، همچنین آحاد مردم شهر کرمانشاه برگزار ‌شد از مسیرهای مختلفی به میدان آزادی ختم شد تا سخنرانی در جایگاه انجام و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت شود.

حضور پرشور کرمانشاهیان در این راهپیمایی با شعارهای مختلف مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار جهانی همراه شد.

در این راهپیمایی کودکان و نوجوانان بسیاری با هدف ایستادگی در مقابل دشمن و محکومیت جنایات علیه غزه حضور پیدا کردند.

غرفه‌های مختلفی از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برپا شده بود که با استقبال همراه شد در تعدادی از این غرفه‌ها که فعالیت فرهنگی داشتند کودکان به کشیدن نقاشی پرداختند.

غرفه ایستگاه صلواتی با توجه به جو پر از شور و نشاط در میان مردم به پذیرایی از آنها می‌پرداخت، در غرفه دارت رقابت میان افراد در گروه‌های سنی گوناگون انجام می‌شد، انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به مردم بسته‌های فرهنگی توزیع کرده و از میان دانش‌آموزان جوان اعضای جدید می‌پذیرفتند و قرآن بخوان جایزه بگیر مسابقه‌ای جذاب و معنوی برای علاقمندان به تلاوت قرآن بود.

مشاوره حقوقی رایگان توسط حقوقدانان کرمانشاهی برای رفع مشکلات حقوقی آنها انجام می‌شد، رنگ آمیزی و نقاشی و نقاشی صورت کودکان برنامه‌ای مهیج برای کودکان و نوجوانان بود، کانون‌های فرهنگی تربیتی تقوا و وحدت از میان مردم اعضای جدید می‌پذیرفتند، ایستگاه صلواتی کانون فرهنگی تربیتی آزادگان و اداره کل کتابخانه کرمانشاه نیز پذیرای اقشار مختلف مردم بودند.

غرفه خبرگزاری پانا تریبون آزاد را برپا کرده بود، معاونت توسعه حل اختلاف استان به پاسخگویی و رفع تعارض میان مردم می‌پرداخت، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به مردم در امور مختلف پاسخ می‌داد، بیمارستان منطقه‌ای ارتش، گروه ۲۴ فاوا نزاجا، غرفه شهدا، غرفه امام خامنه ای، بسیج حقوق دانان، سرود انتظار، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، کانون پرورش فکری و فرماندهی انتظامی نیز در حوزه کاری خود پاسخگوی سوالات مردم بودند و شور و نشاط مردم را دوچندان می‌کردند.

سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و اداره موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان کرمانشاه نیز از دیگر غرفه‌ها بودند.

خوانش سرودهای انقلابی دسته جمعی کودکان و نوجوانان در طول مسیر راهپیمایی نیز ابتکار دیگری بود که به راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال شور و نشاط دیگری بخشید.

مردم فهیم و انقلابی کرمانشاه امروز یار دیگر با حضور گسترده خود با آرمان‌های امام و انقلاب بیعت کردند.

راهپیمایی با حضور مسئولین استانی و مقامات انتظامی و همچنین آحاد مردم شهر کرمانشاه برگزار ‌شد، از مسیرهای مختلفی به میدان آزادی ختم شد تا سخنرانی در جایگاه انجام و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت شود.

هر ساله در این روز شاهد حضور گسترده و حماسی و دشمن شکن ملت در سراسر ایران اسلامی هستیم، حضوری که برای دوستان جمهوری اسلامی ایران مایه خوشحالی و برای دشمنان ایران و نظام مشت محکمی است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نمونه‌ای بی‌نظیر از وفاداری یک ملت به آرمان‌های انقلاب است که در جهان دیده نشده و جشنی برای پایان یک عمر تحقیر تاریخی ملت ایران در برابر استعمارگران خارجی است.

طی ۴۵ سال گذشته هیچ فتنه، توطئه، دشمنی و دسیسه‌ای از دشمنان نتوانسته اراده این ملت را برای حضور و پشتیبانی از آرمان‌های امام و انقلاب خدشه دار کند و هر سال لنز دوربین‌های رسانه‌های خارجی این ارادت و اراده ملت ایران را پیش چشم جهانیان به تصویر می‌کشد.

امسال نیز از گوشه و کنار ایران اسلامی به گوش می‌رسد که ملت همچنان پای این انقلاب، آرمان‌های امام و رهبری ایستاده‌اند و میدان را برای دشمنان خالی نکرده‌اند.

امروز ما بی نیازترین کشور از نظر پزشکی در دنیا هستیم

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اولین جایگاه جمهوری اسلامی اقتدار نظام است که امروز در مقابل بزرگترین قدرت جهانی چنان ایستاده‌ که اجازه هیچگونه قدرت نمایی به آمریکا در سرزمین خود نداده است.

وی افزود: از نظر علمی جایگاهی که ما داریم در زمینه‌های بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، سلول‌های اصلی، چرخه هسته اصلی سلول‌های بنیادی در زمینه‌های هوافضا و در زمینه امکانات نظامی جزو کشورهای نخست تا هفتم در دنیا و از نظر پزشکی امروز ما بی‌نیازترین کشور در دنیا هستیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان هرسال بعد از جشن ۲۲ بهمن ماه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا جشن ۲۲ بهمن ماه سال بعد مردم در عرصه نباشند، اما طی ۴۵ سالی که گذشته تا کنون دشمنان از این موضوع درس عبرت نگرفتند و هرسال حضور مردم از سال گذشته پرشور تر است.

وی بیان کرد: مردم ثابت کرده‌اند که دشمن شناس هستند و اگر شرایط عادی بود شاید حضور مردم نیز کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته می‌بود، اما چون می‌دانند که حضورشان مورد توجه دشمن است برای اینکه سیلی محکمی به دشمن بزنند حضورشان را پر رنگ‌تر می‌کنند.

انقلاب اسلامی حامی و عامل دستاوردهای بزرگی است

منوچهر فتاحی رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ساختار قضایی کشور جمهوری اسلامی ایران هم از نظر کیفی و هم از نظر ساختاری تغییرات اساسی داشته است و بازنگری از قوانین کشور از ارزش‌هایی بوده است که با پیروزی انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی رشد کرد.

وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری معرفی و تحقق نماد مردم در دستگاه قضایی است و در جهت تحقق این هدف با تاسیس معاونت شورای حل اختلاف و مشارکت بزرگان و متنفذان ما در جهت مردمی کردن قوه قضاییه و استقرار صلح و سازش به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای دستگاه قضایی به آن بپردازیم.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی حامی و عامل دستاوردهای بزرگی است که منطبق با فطرت انسان‌ها و موانع اسلامی حقایقی است که کهنه پذیر نیستند.

شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: ما موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های داخلی و خارجی به دست آورده‌ایم و انقلاب اسلامی در دنیا تصویب شده و جزو قدرت‌های بزرگ در منطقه و جهان است، جمهوری اسلامی در حوزه علمی، امنیتی، دفاعی و انسجام ملی موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌ و قطعا نقص‌هایی هم وجود دارد که با تلاش‌های جهادی برطرف خواهد شد.

وی افزود: همانطور که امروز شاهد حضور پرشور مردم در جشن ۲۲ بهمن بوده‌ایم، در روز انتخابات نیز شاهد حضور پرشورتر و گسترده‌تر مردم خواهیم بود.

نظام مقدس جمهوری اسلامی برخواسته از مردم و اراده مردم به وجود آمده است

حمیدرضا کریمی دادستان کرمانشاه در حاشیه این راهیپمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته دستاوردهای بی‌شماری داشته و طی چهار سال اخیر ما سند تحول قضایی که تقریبا در برگیرانه این سازمان‌ها بوده و این سازمان‌ها را در مسیری قرار داده، تکالیف و وظایف همه مشخص است و با عمل به این سند معضلات قضایی که با آن روبرو هستیم قابل حل شدن است.

وی افزود: طی چند سال اخیر معاونت بین‌الملل قوه قضائیه تاسیس شده و به طور جدی در خصوص مسائلی که مرتبط با مسائل بین المللی است به طور مستند منعکس می‌کند و همین مسئله باعث دستاوردهای بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخواسته از حضور و اراده مردم به وجود آمده است و همین حضور باشکوه و با بصیرت مردم است که باعث ناامیدی دشمنان به این ملت می‌شود و با وجود مشکلاتی که وجود دارد همه ما شاهد این هستیم که مردم پشت این نظام را خالی نمی‌کنند.

امنیت کشور را مدیون ایستادگی مردم پای نظام هستیم

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: امروز در حوزه امنیت جمهوری اسلامی ایران دارای یک امنیت پایدار و مثال زدنی هستیم.وی افزود: در مراسم ۲۲ بهمن صدها هزار نفر شرکت می‌کردند و در سراسر جغرافیای پهناور جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه دستاوردهای منطقه‌ای و مشکلاتی که از طرف همسایه‌ها وجود دارد یک امنیت مثال زدنی داریم.
وی ابراز کرد: ما این امنیت را مدیون مردم هستیم، زیرا با ایستادگی کامل پای این نظام ایستاده‌اند و هرجا که مردم به اعتقاد و ایمان رسیدند و نگاهشان نگاه انقلابی و ایمانی بود مطمعنا امنیت پایدارتر خواهد شد و ما نهادهای نظامی و انتظامی وظیفه استقرار و حفظ این امنیت را داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز با حضور پرشوری که مردم داشتند نشان دادند که پای نظام ایستاده‌اند و مسئولیت بیشتری برای ما مسئولین بار شد و ما باید پاسخگوی این محبت مردم باشیم و همه مسئول هستیم تا بتوانیم قدمی برای امنیت و معیشت مردم برداریم.

جمهوری اسلامی ایران در سه دریا می‌تواند با دشمن مقابله کند

امیر سرتیپ سید کیخسرو حسینی معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در حاشیه این راهیپمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: امروز ما از نظر اقتدار نظامی و امنیتی در بالاترین سطح قرار داشته و توان مقابله با هرگونه تهدید در سراسر دنیا را داریم.

وی افزود: امروز با تشکیل جبهه مقاومت که توسط حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت جمهوری اسلامی ایران در هشت میلیون کیلومتر مربع در سه دریا می‌تواند با دشمن مقابله کند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا تصریح کرد: مشارکت در انتخابات می‌تواند باعث اقتدار ملی شود و همه مردم باید در انتخابات حضور فعال و پرشوری داشته باشند.

غیر قابل مقایسه بودن امنیت کشور نسبت به ۴۵ سال قبل

امیر سرتیپ سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: امنیت کشور نسبت به ۴۵ سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست و مردم در ۴۵ سال قبل حتی نمی‌توانستند سیم خاردار تولید کنند.

وی افزود: اما امروز به مرحله‌ای از اقتدار رسیده‌ایم که می‌توانیم تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله پهباد و موشک به کشورهای همسایه که همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند برسانیم، بنابراین امروز فرهیختگان، دانشمندان و جوانانی در این مملت پرورش یافته اند که می‌توانیم به کمک آنها در آینده نزدیک به عنوان یک کشور ابرقدرت در دنیا باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند که هرچه از جوانان ما بکشند ما استحکام و مقاومت بیشتری خواهیم داشت و آن‌ها راه را به جایی نخواهند برد.

حماسه حضور مردم کرمانشاه در راهپیمایی ٢٢ بهمن

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در جشن ۲۲ بهمن ماه یکی از نشانه‌های دموکراسی در جمهوری اسلامی است، ما اکنون شاهد این هستیم که مردم به صورت خود جوش در این حوزه حضور پیدا کردند و بعد از گذشت ۴۵ سال شاید مردم دل نگرانی‌هایی داشته باشند ولی همچنان پای کار نظام هستند.

وی افزود: یکی از نشانه‌های دموکراسی در دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران بحث برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که در یازدهم اسفندماه شاهد برگزاری این ۲ اتفاق خواهیم بود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: برنامه ریزی که دشمن دارد در ۲ حوزه بوده و از ابتدای انقلاب تا کنون بحران سازی را در دستور کار خود قرار داده‌است.

وی تشریح کرد: یکی حوزه امنیت است و نکته بعدی این است که دشمن به دنبال ضربه زدن به مشارکت مردمی بوده و قاعدتا با حضور پرشوری که داریم مشت محکمی بر دهان دشمن خواهیم زد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار