مراجع عظام تقلید و نهادهای عالی حوزوی از عموم مردم انقلابی برای حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و نمایش اتحاد و انسجام ملی در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیز دعوت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 10 February 2024

به گزارش تابناک قم، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نمایش انسجام ملی در برابر دشمنان انقلاب، تاکید کردند: مردم شریف ایران امسال نیز با حضور چشمگیر در راهپیمایی ضعف تحلیل و فهم نادرست دشمنان از حقیقت قدرت مردم را آشکار می‌کنند و نشان می‌دهند از شعار اصلی انقلاب، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» با استقامت و اقتدار صیانت می‌کنند.

مراجع عظام تقلید و نهادهای عالی حوزوی از عموم مردم فهیم و شریف خواستند با حضور یکپارچه و منسجم در راهپیمایی با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب و شهدای عزیز تجدید عهد و پیمان کرده و محاسبات دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیز را خنثی کنند.

دعوت آیت الله مکارم شیرازی برای حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله مکارم شیرازی هم بر اهمیت و حضور حماسی در یوم الله ۲۲ بهمن تاکید کردند و گفتند: اهمیت این روز از آن جهت است که انقلاب شکوهمند در ایران اسلامی سبب سربلندی کشور شده است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در زمان رژیم سابق، نیروی نظامی کشور با ۳۰ هزار افسر و سرباز آمریکایی اداره می‌شد، اما انقلاب موجب شد بیگانگان از کشور خارج شوند و همه امور به دست مردم ایران بیفتد.

وی اظهار کردند: لازم است روحانیون و طلاب سعی کنند هم خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یابند و هم مردم را به شرکت در راهپیمایی تشویق کنند. حضور در این روز برای این است بدانیم در گذشته کجا بودیم و الان کجا قرار داریم.

دعوت آیت الله نوری همدانی از تمام مردم ایران

آیت الله نوری همدانی با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بر این مهم تصریح کردند که امسال بایستی بسیار باشکوه‌تر از هر سال در راهپیمایی شرکت کنیم.

وی اظهار کردند: دشمنان همیشه به کارهای ملت ایران نظر دارند، لذا لازم است امسال تمام مردم محترم و مسلمان ایران با شکوه هر چه بیشتر مرد و زن در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند تا دشمنان بدانند وحدت و اتحاد و پایبندی ما به جریانی که امام رضوان الله به وجود آورده همچنان با عظمت، گرمی و اهمیت خودش باقی و استوار است.

آیت الله نوری همدانی بر این نکته هم تاکید کردند که دشمنان به میدان آمده اند و ما هم با قدرت، شکوه و اجتماع بیشتر به میدان بیاییم تا بدانند خط و راه امام (ره) همچنان روز روز با عظمت تر برپا و برقرار است ان شاءالله تعالی.

آیت الله جوادی آملی: حق امام (ره) و شهدا را ادا کنیم

آیت الله جوادی آملی با دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، گفتند: در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کنید؛ شما برکات انقلاب هستید، سعی کنید این پرچم را تا ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حفظ کنید و به دست آن حضرت برسانید.

وی خطاب به مردم ایران اظهار کردند: دعا می‌کنیم خداوند شهدا خصوصاً شهدای انقلاب اسلامی را با شهدای کربلا محشور گرداند. شما هم که تلاش و کوشش کردید، کسانی که از اول با امام رضوان الله تعالی علیه و انقلاب بودند، مشمول ادعیه خاص ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید، عنایت اهلبیت شامل حال شما بشود.

آیت الله جوادی آملی یادآور شدند: همه ما موظفیم حق امام، شهدا و بزرگانی که در این راه رحلت کرده اند را ادا کنیم.

دعوت نامه جامعه مدرسین حوزه برای تمام مردم شریف ایران

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله ۲۲ بهمن با دعوت مردم به حضور پرشور در راهپیمایی، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی در ایران که به رهبری یک مرجع دینی و با حضور گسترده مردمی به پیروزی رسید، در حقیقت قیامی علیه تمام مظاهر فساد ابرقدرت‌های شرق و غرب بود.

منطقِ مبنایی و مکتبی انقلاب اسلامی «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقیٰ» بود. و این منطق به ما آموخت که ایمان بالله به تنهایی کفایت نمی‌کند و بدون کفر به طاغوت، نمی‌توان به دستاویز محکم الهی تمسک جست.

ما با انقلاب اسلامی‌مان خواستار حاکمیت «الله» شدیم و امروز گرچه همه طاغوت‌های دنیا و در رأس آنان، آمریکا، بر ضد اسلام خواهی و ظلم ستیزی مردم مسلمان ایران، توطئه چینی می‌کنند؛ ولی ملت انقلابی با اتکای به امداد و نصرت الهی ثابت قدم و استوارند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پاسداشت مقام منیع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (رحمت الله علیه) بر روح بلند آن عبدصالح خدا و شهدای گرانقدر راه آزادی درود می‌فرستد و اعلام می‌دارد:

استقلال هویّت ایمانی مردم ایران از اندیشه‌های مادی و ضد دینی، ایران را در مبارزه با طاغوت به پیروزی رساند و توان دین در اداره جامعه را آشکار ساخت. برای ساختن ایران اسلامی باید فرهنگ، اقتصاد و سیاست تماماً رنگ دینی داشته باشند و مدیران و مسئولان بدانند، پیشتازی و پیش‌رانی در علم و تمدّن جهانی و تحقق حیات طیّبه در التزام فکری و عملی به دین و هویت ایمانی است.

مردم مؤمن و انقلابی، کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست هستند و هیچ گاه سیاست زده و بازی خورده نخواهند شد. ایمان، اخلاص و تفکر صریح و قاطع انقلابی آن‌ها هرگونه انحراف و لغزش که در برخی عملکردهای کارگزاران نظام سیاسی واقع شده است را به دور از ذات پاک انقلاب تحلیل می‌کند و به همین دلیل اصل نظام و انقلاب اسلامی و ولایتمداری را هویت اصلی خود می‌دانند و حاضرند در راه صیانت و پاسداری از آن، مؤمنانه ایثار و فداکاری کنند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و همچنین در دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده است که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده است، اما در «تحلیل» این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند و نخواهند شد. شایسته است کارگزاران سخت کوش نظام با درک شأن و کرامت ملت، بیش از پیش خدمتگزار و خادم این ملت شریف باشند و با تمرکز و توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات پیش روی مردم بپردازند.

آمریکای جنایتکار که پی به ناتوانی خود در شکست ملت ایران برده است و توان درگیری مستقیم با ایران را ندارد، سال‌هاست با آشفته‌سازی امنیت منطقه تلاش دارد از قدرت یافتن گفتمان انقلاب اسلامی و تحقق بیداری اسلامی جلوگیری کند. حوادث این روزهای جهان و رسوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد، هژمونی آمریکا در منطقه و حتی در جهان آسیب بسیار جدی دیده است و این افول به زودی سقوط را نیز برای آن جنایتکاران در پی خواهد داشت. این تنها بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است و قاطعانه می‌توان اعلام داشت که اراده الهی، ادامه این پیروزی هاست و به شرط استقامت، راه تا فتح قله‌های پیروزی نزدیک و دست یافتنی است.

امسال دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم. مردم حق و تکلیف خود در انتخابات را می‌شناسند و إن‌شاءالله با انتخاب اَصلح، برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد. نامزدهای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از هم اکنون قدردان این ملت فهیم باشند و با خدای خود عهد ببندند که حق این ملت را با همه وجود بشناسند و ادا کنند.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و جشن بزرگ انقلاب در سراسر کشور هر سال مشت محکمی بر دهان بدخواهان ملت ایران و نوید پیروزی و نصرت الهی برای دوستان ایران اسلامی است. جهان گرچه هر سال حضور پرشکوه ملت ایران را با حیرت و بهت به نظاره نشسته است، اما شیاطین داخلی و خارجی همچنان سعی در کمرنگ کردن عظمت حضور مردم دارند.

مردم شریف ایران، امسال نیز با حضور چشمگیر خود، ضعف تحلیل و فهم نادرست آنان از حقیقت قدرت مردم را آشکار می‌کنند و نشان می‌دهند از شعار اصلی انقلاب، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، با استقامت و اقتدار صیانت می‌کنند.

از خداوند متعال می‌خواهیم برکات و هدایت خود را بر همه‌ی ما نازل بفرماید و ما را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سوی قله‌های افتخار، راهنمایی و همراهی بفرماید. إن‌شاءالله

دعوت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مردم انقلابی

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم با دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، آورده است: ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نقطه عطف راهبردی و تاریخی برای ایران و جهان، گشایشگر آفاقی نو، تغییردهنده معادلات جهانی و نمایشی بی‌نظیر از وحدت ملت بزرگ ایران بود که با معماری بی‌همتای حضرت امام خمینی (قدس سره) و هوشمندی و دلیری و جهاد بزرگ مردم شریف ایران و جوانان عزیز رقم خورد.

گفتمان بهمن ۵۷ و انقلاب اسلامی برآمده از فریاد رسای ملت و تاریخ پرفراز و نشیب ایران و برخاسته از وجدان بیدار و هویت ناب ملت ایران بود که در جهان و میان امت اسلام پژواک یافت و امواج خروشان پدید آورد و آفاقی نو به سوی بیداری مستضعفان و برپایی امت اسلام گشود و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را نوید داد.

ملت بزرگ ایران و جوانان هوشیار و شجاع آن و حوزه و دانشگاه و شهدای عالیقدر و ایثارگران افتخار پیشگامی و فداکاری در خلق این اتفاق بزرگ قرن، بلکه قرن‌ها دارند و دستاوردهای این حماسه بزرگ افزون بر فروپاشی نظام ستم شاهی و رویارویی با استبداد و استعمار و استکبار جهانی، دامنه‌ای دارد که در بیانیه گام دوم با قلم جذاب و روان رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) انعکاس یافته است.

شکوه و فروغ این انقلاب بزرگ چنان است که هم کانون جذب امیدها و دل‌های مشتاق آزادی ورهایی و معنویت و معرفت قدس و الهی شد و هم کینه و خشم جهانخواران و دژخیمان و بدخواهان ایران و اسلام را برانگیخت و در برابر آن جنگ طولانی و ترکیبی پدید آوردند و به رغم همه این دسیسه‌ها و برخی از ناکامی و کاستی‌ها و ضعف‌ها، این رستاخیز الهی و انقلاب شکوهمند با دور اندیشی و جانفشانی ملت ایران و جوانان عزیز و ملت‌های آزاده و محور مقاومت استمرار یافت و بفضل الهی پیش خواهد رفت.

حوزه علمیه قم و روحانیت افتخار دارد که در طول حیات تاریخی خود در خدمت ایران و اسلام و مردم عزیز و کوشا در مسیر آرمانهای والای اسلام عزیز بوده و از این چشمه جوشان اندیشه الهی و معارف ناب اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به سراسر ایران و جهان انتشار یافته و در مهد آن نظریه انقلاب و نظام اسلامی سرچشمه گرفته است و همچنان حوزه و حوزویان خود را مبشر ارزشهای الهی و معنوی و اخلاقی و پاسدار راه نورانی انقلاب اسلامی و خادم ملت رشید ایران می‌دانند و بر این عهد استوار ایستاده اند.

در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی و در آستانه دو آزمون بزرگ حضور در دو انتخابات پیش رو و راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ و در شرایط ویژه بین المللی و منطقه و در رویارویی سپاه اسلام و استکبار در فلسطین، لبنان، یمن و دیگر مناطق محور مقاومت، حوزه‌های علمیه و نهادهای عالی حوزوی و خیل بی شمار طلاب، فضلا، اساتید، مبلغان و گروه‌های جهادی و تبلیغی و بسیجی، جهاد تبیین را وظیفه خود می‌دانند و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و دولتمردان خدوم، جهاد خدمت و تلاش برای حل نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و استمرار و ارتقای همه شاخص‌های پیشرفت و عدالت را مطالبه می‌نمایند و از ملت آگاه و جوانان خردمند و مردان و زنان بیدار، نقش آفرینی در همه میدان‌های پیشرفت به ویژه حضور چشمگیر و خیره کننده در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن را تقاضا دارند.

از همه مردم شریف ایران انتظار می‌رود در هر دو میدان انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن پدیده‌ای شگفت انگیز و مثال زدنی خلق نمایند و بر اقتدار ایران و سرمایه اجتماعی کشور بیافزایند و بذر نومیدی و حسرت در دل ستمگران و دشمنان بیافشانند و امت اسلام و محور مقاومت را امیدوارتر سازند.

از همه مردم شریف ایران و اصحاب رسانه و هنر و فرهنگ و نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و اصناف گوناگون و جوانان میهن دوست و همه مساجد و مدارس و مراکز علمی و فرهنگی انتظار می‌رود در هر دو میدان انتخابات و راهپیمایی پدیده‌ای شگفت انگیز و مثال زدنی خلق نمایند و بر اقتدار ایران و سرمایه اجتماعی کشور بیافزایند و سیمای ایران و اسلام و انقلاب را در جهان برجسته‌تر سازند و شکوه خود را به جهانیان نشان دهند و بذر نومیدی و حسرت در دل ستمگران و دشمنان بیافشانند و امت اسلام و محور مقاومت را امیدوارتر سازند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار