با اعلام نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ،چهره منتخبان مردم در برخی حوزه‌های انتخابیه خوزستان دستخوش تغییر شد و شاهد انتخاب چهره جدید برای ورود به ساختمان بهارستان بودیم، البته انتخابات برای تعیین منتخب دوم و سوم حوزه انتخابیه آبادان و همچنین حوزه رامهرمز و رامشیر به دور بعدی کشیده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 03 March 2024

تابناک خوزستان: بنا بر اعلام ستاد انتخابات خوزستان در حوزه انتخابیه آبادان، جلیل مختار با ۲۰ هزار و ۵۷۶ رای به عنوان منتخب حوزه آبادان معرفی شد و جواد سعدون زاده، صادق کمالی، سید محمد مولوی و سید امین موسوی هم از حوزه آبادان به مرحله دوم راه یافتند.

جلیل مختار نمایندگی مردم آبادان در مجلس یازدهم را نیز بر عهده دارد که ریاست بهزیستی آبادان، عضویت دو دوره شورای شهر آبادان از سوابق کاری این منتخب مجلس دوازدهم محسوب می شود. وی از جمله نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که به صورت مستقل در این رقابت ها مشارکت کرده است.

در حوزه انتخابیه شوش و کرخه محمد کعب عمیر به عنوان یک چهره مستقل با کسب ۳۴ هزار و ۱۱۷ رای از مجموع ۹۶ هزار و ۱۹۶ رای صحیح منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه شد. وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت.

در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری محمدطلا مظلومی به عنوان یک چهره مستقل با کسب ۳۴.۷ درصد آرا به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تعیین شد. کل آرای کسب شده در این دوره از انتخابات در حوزه بهبهان و آغاجاری ۷۷ هزار و ۱۹۴ رای بوده است. وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت.

با اعلام فرمانداری، هاشم خنفری با ۲۷ هزار و ۷۰۳ از سوی مردم این شهر به عنوان منتخب شادگان راهی بهارستان شد. وی پیش از این مسئولیت مدیریت شهری در چندین شهرستان استان را بر عهده داشته و در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت جبهه پایداری و شورای ائتلاف بوده است.

به گفته فرماندار ایذه فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی با کسب ۵۰ هزار و ۳۸۳ رای به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. معاونت وزیر در آموزش و پرورش، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رئیس پیام نور خوزستان و مدتی نیز رئیس پیام نور استان تهران از سوابق اجرایی ابراهیم پور نورآبادی است. وی در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت بوده است.

براساس این گزارش و به گفته فرماندار دزفول، عباس پاپی زاده به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان دزفول انتخاب و با آغاز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راهی مجلس خواهد شد. رییس سابق سازمان امور عشایر ایران، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول را می توان بخشی از سوابق کاری پاپی زاده بیان کرد. وی همچنین در دوازدهمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت بوده است.

برابر ستاد انتخابات استان خوزستان، امیر حیات مقدم با کسب ۴۶ هزار و ۷۴۶ رای به عنوان نماینده منتخب مردم شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی انتخاب شد. وی در دولت نهم، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ استاندار خوزستان، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست مدیریت راهبردی و منابع انسانی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ نیز ریاست بررسی تهدیدات مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی را برعهده داشت. حیات مقدم از اعضای هیئت علمی و شورای عالی دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان است. جانشین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران، ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، معاون آموزش فرمانده کل سپاه پاسداران، ریاست ستاد قرارگاه پدافند هوایی کشور بخش دیگری از سوابق کاری این منتخب مردم ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی است. وی در سال ۱۳۶۸ از مقام معظم رهبری نشان فتح درجه سه را دریافت کرد.

با اعلام ستاد انتخابات، سید محمد سادات ابراهیمی با کسب ۴۶ هزار و ۲۰ رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان های شوشتر و گتوند راهی بهارستان شد. وی نمایندگی ادوار هشتم و نهم مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. سادات ابراهیمی در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای وحدت بود.

همچنین با اعلام ستاد انتخابات کشور و با شمارش آرا، مجید داغری منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه شد. وی عضو شورای شهر سوسنگرد، مسئول جمعیت هلال احمر دشت آزادگان بوده است. داغری در این دوره از رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مورد حمایت شورای ائتلاف و شورای وحدت بوده است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان خوزستان، ابراهیم متینیان و امیر حسین نظری از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم راه یافتند. متینیان نماینده فعلی مردم رامهرمز و رامشیر است. نظری نیز پیش از این مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان بود. متینیان از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری مورد حمایت است.

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان خرمشهر اعلام و مصطفی مطورزاده با کسب ۱۳ هزار و ۴۵۴ رأی منتخب مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی شد. وی در دوره‌های پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم خرمشهر را بر عهده داشت.

جهانبخش قلاوند با کسب ۴۷هزار و ۳۶۵ رای از مجموع ۸۶هزار و ۰۸۰ آرای صحیح از حوزه انتخابیه اندیمشک به عنوان نماینده مردم این شهرستان انتخاب شد. مدیرکل سابق امنیتی استانداری خوزستان با گرایش مستقل از حوزه انتخابیه اندیمشک در این دوره از رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

برابر اعلام ستاد انتخابات علی عسگر ظاهری عبده‌وند از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به عنوان منتخب مردم تعیین شد. وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم این حوزه انتخابیه بود. وی در دوازدهمین دوره رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سوی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) و شورای وحدت مورد حمایت قرار گرفت.

در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه مجتبی یوسفی با ۹۴ هزار و ۴۸۸ رای، سید محسن موسوی زاده با ۸۱ هزار و ۹۴۳ رای و محمد امیر با ۷۳ هزار و ۴۳۱ رای به عنوان منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه شدند.

مجتبی یوسفی همچنین در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۶۵ هزار و ۹۲۳ رای، نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت که در کمیسیون تلفیق و همچنین هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان فعال است. یوسفی در این دوره از رقابت های انتخاباتی از سوی جبهه پایداری، شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مورد حمایت قرار گرفت.

سید محسن موسوی زاده نیز عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر اهواز، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها، رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی و ناحیه ۴ اهواز را در سوابق اجرایی خود دارد. در جریان رقابت های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، وی مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بود.

محمد امیر دارای سوابق اجرایی در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و از فعالان جهادی، دیگر کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری و جامعه اسلامی مهندسین خوزستان در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه جاری برگزار شد.

استان خوزستان دارای ۱۸ کرسی از ۱۴ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ۶ عضو دارد.

براساس این گزارش فرآیند رای گیری در سه هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند شروع شده بود. واجدین شرایط رای دادن در خوزستان بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار نفر اعلام شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار