رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ تیم عملیاتی اعزامی از جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان یک هزار و ۸۷۲ خانوار را مورد ارزیابی قرار دادند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 08 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رضا قاسمی، امروز جمعه ۱۸ اسفند به رسانه‌ها گفت: خراسان‌جنوبی از اولین استان‌هایی بود که به محض اعلام وقوع سیلاب در سیستان‌وبلوچستان حضور یافت.

وی افزود: هلال‌احمر خراسان جنوبی ۱۰ تیم عملیاتی سیلاب را با تجهیزات کامل به مناطق سیل‌زده اعزام کرد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های ارزیاب خراسان‌جنوبی ۴۵ روستای سیل‌زده را در شهرستان دشتیاری _ باهوکلات سیستان و بلوچستان مورد ارزیابی قرار دادند.

قاسمی با بیان اینکه در شهرستان دشتیاری ۱۱۸ منزل مسکونی از آب تخلیه شدند، گفت: یک هزار و ۸۷۲ خانوار در روستا‌های این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی تعداد خانوار آسیب‌دیده از سیل در این منطقه را ۵۸۰ خانوار و تعداد نفرات متأثر از سیلاب را ۲۱ هزار و ۶۵۳ نفر اعلام کرد.
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی خراسان جنوبی در دشتیاری شش خودروی گرفتار در گل و لای را رها کردند، گفت: ۸ هزار بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۴۷۰ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۵۵ تخته موکت، ۱۰۰ تخته پتو و یک هزار و ۲۷۵ کیلو نایلون در مدت یک هفته به سیل‌زدگان تحویل داده شده است.

قاسمی از اهدای بسته‌های لوازم‌التحریر و اسباب بازی به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال توسط خیر بیرجندی در میان کودکان شهرستان دشتیاری خبر داد.

وی همچنین به اهدای ۳۵۰ تخته پتو از سوی خیر قاینی و ۴ تن نان از سوی بانوان روستای نوغاب درمیان اشاره کرد و گفت: این کمک‌های مردمی امروز در میان سیل‌زدگان دشتیاری و باهوکلات توزیع می‌شود.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی به اقدامات تیم‌های اعزامی استان اشاره و بیان داشت: تیم‌های خراسان‌جنوبی از روز نخست حضور در مناطق سیل‌زده اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و انبار مرکزی کرده که این اقدام تنها توسط خراسان‌جنوبی انجام شده است.

قاسمی اذعان داشت: در میان تیم‌های اعزامی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل زده، تیم‌های آمارگیری و مستندساز نیز حضور دارند که در نوع خود اقدام شایسته‌ای است.

وی از به کارگیری تجهیزات کامل سیلاب توسط تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر خراسان جنوبی در مناطق سیل‌زده خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدام ارزنده دیگری که توسط تیم‌های اعزامی خراسان جنوبی انجام شده، برگزاری جلسه با دهیاران و اخذ آمار دقیق از روستا‌ها است چرا که آمار و اطلاعات دهیاران در شناخت منطقه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین نیرو‌های نجاتگر خراسان‌جنوبی در بخشداری‌های منطقه حضور پیدا کرده و درخواست‌های آنان را برای رسیدگی ثبت کردند.

قاسمی ضمن تقاضا از مردم و خیرین در اهدای کمک‌های مردمی خود به جمعیت هلال‌احمر استان جهت توزیع در مناطق سیل‌زده، تأکید کرد: تیم‌های عملیاتی خراسان‌جنوبی تا آخرین لحظه در مناطق سیل‌زده حضور خواهد داشت و در کنار مردم سیستان‌وبلوچستان می‌ماند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار