امام جمعه موقت بیرجند گفت: مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۱۱ اسفند نشانگر بلوغ دینی، معنوی و سیاسی آنان است و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، منتخبان مردم مراقبت کنند با سخنان اختلاف‌برانگیز و دشمن‌پسند، شیرینی حضور در انتخابات را به کام ملت ایران تلخ نکنند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ 08 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروزجمعه ۱۸ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اظهار کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری یک جهاد بود چرا که دشمنان در این خصوص هزینه‌های زیادی کرد تا مردم حضور کمرنگی داشته باشند اما مردم با حضور خود و جهاد سیاسی به فرمان رهبر جامعه لبیک گفتند.

وی افزود: حضور همیشگی مردم پای صندوق‌های رأی، نشانه رشد و بلوغ سیاسی آنان و باور به نقشی است که هریک از آحاد مردم می‌توانند در سرنوشت خویش داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی از متن به حاشیه آمد و مردم با رأی خود در سرنوشت کشور تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه منتخبان جدید ملت باید تلاش کنند مجلس انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه جدیدی بر مبنای مردم‌سالاری اسلامی تشکیل شد که طبیعتاً در مقابل جبهه لیبرال دموکراسی غربی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: سر برآوردن الگوی مردم‌سالاری اسلامی در ایران موجب به خطر افتادن منافع جبهه دموکراسی غربی و آغاز مخالفت‌های مستمر این جبهه با نظام اسلامی شد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: جنگ غزه بسیاری از سیاست‌های پلید استکبار جهانی را رو کرد اما نظام اسلامی ما نه ظلم می‌کند و نه ظلم را می‌پذیرد و همواره مدافع مظلومان عالم بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه حق رو به گسترش است و تشکیل جبهه بزرگ مقاومت متاثر از جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: باید پرچم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی که از ائمه اطهار (ع) به ما ارث رسیده را همیشه بلند نگه داریم و نسل به نسل این نهضت بزرگ را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) بسپاریم.

حجت‌الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: ۲۲ اسفند به ابتکار امام خمینی (ره) سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشت و با جهاد تببین راه شهدا را ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: یاد شهدا برای ما درس است و همیشه راه درست را به ما نشان داده‌اند همچنان که از شخصیت حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد شده‌ است لذا شهدا رسالت خودشان را به نحو احسن انجام دادند و امروز ما باید با تلاش وافر و جهاد تبیین راه شهدا را روشن نگه داریم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه برکت و مغفرت است و نزد خداوند بهترین ماه است، گفت: مقام این ماه عظیم و کرامت و شرافت و فضیلتش بر سایر ماه‌ها بسیار است لذا در این ماه قرآن نازل شد و باید دل‌ها پاک باشد تا بهره لازم را از این ماه بگیریم.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان این است که خودمان را از گناه و آلودگی حفظ کنیم و این ماه فرصت کمیابی برای تطهیر از گناهان با انجام فرائض دینی و رهایی از آتش دوزخ و چشیدن لذت تقرب الهی است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار