مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: پنجشنبه و جمعه‌ آخر سال ورود به بهشت زهرا (س) شبانه‌روزی است و همچنین مردم می‌توانند لحظه سال تحویل در این آرامستان حضور داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 10 March 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک تهران»، محمدجواد تاجیک روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از صبح پنجشنبه ۲۴ اسفند تا آخر وقت جمعه شب درهای بهشت زهرا (س) به روی مردم و مراجعه کنندگان باز و وورد بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات ترافیکی، انتظامی و خدماتی هم برای این زمانها پیش بینی شده است.

مردم پنجشنبه پایان هر سال طبق سنتی حسنه بر سر مزار از دست رفتگانشان حاضر می شوند و ضمن عرض ارادت به درگذشتگان و وداعی دوباره با آنان، خود را برای ورود به سال جدید آماده می کنند.

پایتخت نشینان برای بجا آوردن رسم پنجشنبه آخر سال، میعادگاهی به نام بهشت زهرا (س) دارند.

این آرامستان تهران واقع در جنوب پایتخت بیش از ۵۰ سال پیش ( ۱۳۴۹ هجری شمسی) با مساحت ۵۸۴ هکتار محل آرام گرفتن اموات بسیاری بوده است و طبق اعلام مسئولان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این بزرگترین آرامستان کشور دفن هستند.

آرامستان بهشت زهرا (س) تهران مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام دفاع مقدس، انقلاب و مدافعان حرم است، این آرامستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار