استاندار خوزستان تاکید کرد: اگر مدیریت در آموزش و پرورش دلسوزانه، علمی و به‌روز باشد قطعا مشکلات حوزه آموزش استان حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 10 March 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: با این روند تحصیلی و آموزشی، دانش‌آموزان خوزستان فرصت‌های علمی کشور را از دست خواهند داد.

وی عقب ماندگی‌های فعلی آموزش و پرورش خوزستان را محصول عملکرد گذشتگان عنوان کرد و گفت: برای جبران این عقب ماندگی ها باید به فکر راه حل بود که شناسایی این راهکارها از طریق انجام مطالعات کارشناسی است.

حسینی محراب با بیان اینکه پایین بودن معدل آزمون نهایی دانش‌آموزان خوزستان نیاز به علت‌یابی دارد اظهار کرد: افزایش انگیزه بین معلمان و دانش آموزان موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد که از معلم‌های توانمند برای ارتقاء سطح علمی استان استفاده شود.

حسینی محراب در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شرایط در آموزش و پرورش خوزستان باید به سمت پیشرف و بهبود شاخص ها هدایت شود.

ضرورت الزام مدیران مدارس خوزستان برای بالا بردن میانگین نمرات دانش‌آموزان

استاندار خوزستان افزود: مدیران مدارس استان باید ملزم شوند تا با برنامه‌ریزی مناسب میانگین نمرات و سطح علمی دانش آموزان را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش میانگین نمرات و سطح علمی دانش‌آموزان خوزستان باید برنامه‌ریزی شود ادامه داد: صدا و سیمای استان باید به آموزش و پرورش در ارائه و پخش برنامه‌های کمک درسی و آموزشی یاری دهد.

حسینی محراب با اشاره به حوزه تربیت بدنی دانش‌آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان از ظرفیت اداره کل تربیت بدنی و صنایع استان برای استفاده دانش‌آموزان از فضای ورزشی و تقویت رشته‌های ورزشی استفاده کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه انگیزه عقیدتی در بین معلم‌ها و مدیران آموزشی استان باید افزایش یابد خاطر نشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلم ها با هدف افزایش کیفیت آموزشی اجرا شده است و باید از این ظرفیت برای بالا بردن سطح علمی استان استفاده کرد.

در ادامه این نشست مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار کرد: جریان ساخت و ساز مدرسه از ۲ سال گذشته در خوزستان قوت گرفته است و سال گذشته با پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار جان دوباره‌ای به مدرسه سازی استان بخشیده شد.

محمد سعیدی‌پور با بیان اینکه در یکسال اخیر ۲۵۰ مدرسه در استان به بهره‌برداری رسید افزود: با حمایت دولت امسال ۱۸ هزار میلیارد ریال به مدرسه‌سازی استان اعتبار دولتی تخصیص یافت.

طبق اعلام رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ساخت ۸۰۰ کلاس درس در خوزستان برای سال آینده هدف گذاری شده است.

وی گفت: در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان مصوب شد که در صورت تزریق این اعتبار قطعا شاهد تقویت ساخت مدرسه در خوزستان خواهیم بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان به دلیل درخواست مهاجرت از استان مناسب نیست .

عبدالله حبیبی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۰ هزار نفر روبرو بود ‌که با تامین نیرو از دانشجو معلمان و یا بازنشستگان تلاش شد تا این کمبود جبران شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مولد سازی در آموزش و پرورش خوزستان افزود: ۴۲ ملک مازاد این اداره کل در قالب طرح مولدسازی شناسایی شدند تا نقدینگی حاصل از فروش آنها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تامین تجهیزات استفاده گردد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار