رئيس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری كازرون گفت: طرح جامع گردشگری مجموعه طبيعی- تاريخی بيشاپور از سال آینده اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 21 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدرضا معینی با اشاره به اینکه کار طرح جامع گردشگری مجموعه طبیعی- تاریخی بیشاپور آغاز شده، بیان کرد: این طرح از سوی کارشناسان در دست بررسی است و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مرمتی- حفاظتی و اجرای طرح سایت موزه از جمله اهداف تهیه طرح جامع گردشگری بیشاپور است، گفت: این طرح شامل سایت، موزه، مسیرهای گردشگری، مسیرهای ایست، مبلمان و... است.

وی بیان کرد: پس از تکمیل این طرح جامع در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بیشاپور یکی از شهرهای باستانی ایران در ۲۵ کیلومتری غرب کازرون در استان فارس قرار دارد که در زمان ساسانیان ساخته شده است.

بیشاپور با ۲۰۰ هکتار وسعت از شهرهای مهم دوران خود محسوب می شده ضمن اینکه دارای اهمیت ارتباطی  نیز بوده است. این شهر از قدیمی ترین شهرهایی بوده که تاریخچه ساخت آن به صورت مکتوب در سنگ نوشته ای موجود است.

شهر بیشاپور مرکز ایالت و کوره اردشیر خوره بوده و تا قرن هفتم هجری آباد و مسکونی محسوب می شده اما پس از آن ویران شده که البته گنجینه ای از آثار ارزشمند ساسانی مانند معبد آناهیتا به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار