استاندار گلستان با بیان اینکه برای حل مشکل آب مردم تمام قد ایستاده‌ایم، گفت: اولویت اصلی ما در این مرحله مردم شهر‌های در مسیر انتقال بوده که بیشترین مشکلات را در این حوزه داشته اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 13 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، علی محمد زنگانه پیش از ظهر امروز، ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در دیداری با دکتر سید مهدی نیازی معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور که با همراهی مدیران آب منطقه‌ای، آبفا و سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص رفع تنش آبی استان و احداث آب شیرین کن انجام شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برای خدمت به مردم استان و کاهش مشکلات آبی در سرزمین برادری با تمام توان ایستاده ایم.

وی با اشاره به دستور صریح رئیس محترم جمهوری در سفر به استان گلستان، خاطرنشان کرد: با تأکید دکتر سید ابراهیم رئیسی در خصوص کاهش مشکلات آبی این استان و براساس نظام مسائل سرزمین برادری برای احداث پروژه آب شیرین کن اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار گلستان در ادامه پیگیری حل مشکلات تنش آبی گلستان، عنوان کرد: مدول اول احداث آب شیرین کن ۱۵ هزار متر مکعب در ۲۴ ساعت تولید خواهد شد که اولویت اصلی ما در این مرحله مردم شهر‌های در مسیر انتقال بوده که بیشترین مشکلات را در این حوزه داشته اند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان به عنوان چهارمین استان درگیر با تنش آبی و بحران جدی کمبود آب شرب در کشور معرفی شده است که در سال‌های گذشته مشکلاتی، چون کاهش بارندگی، تغییر اقلیم، برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از چاه‌های کشاورزی و همچنین استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی مسبب این اتفاق شده است و شرق گلستان نیز به نسبت مرکز استان با بحران جدی کمبود آب شرب مواجه بوده و این تنش به بحرانی ماندگار تبدیل شده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار