امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: طبق احادیث قرآن بهار دل‌ها و ماه رمضان بهار قرآن است، دیگر از این بالاتر و نورانی‌تر چه داریم.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 15 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۲۵ اسفند در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خوب است حساب کنیم این سالی که گذشت چقدر اخلاقمان را تغییر دادیم، چقدر به مردم خدمت کردیم، چقدر مشکل از سر راه مردم برداشتیم، چقدر با قرآن آشنا شدیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما بهار طبیعت را داریم، بهار قرآن هم داریم، بهار معنوی داریم، بهار ظاهری هم داریم، این طبیعت زیبا که جلوه اعجاز خداوند بر روی زمین است، بهار طبیعت و بهار مادی است، این بهار جسم ماست، این بهار تماشایی و دوست داشتنی است، اما یک بهار دیگر هم داریم که آن مهم است، آن بهار روح و بهار انسانیت است.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمود هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن هم ماه مبارک رمضان است؛ یعنی مانند کشاورزان که در بهار کشت و کار می‌کنند، هر مؤمنی باید کشت و کار آیات قرآنی را در ماه مبارک رمضان در دلش داشته باشد و در این ماه با قرآن انس بگیرد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: هر آیه قرآن مانند یک نهال است، ما در ماه مبارک رمضان این آیات قرآن را در جانمان می‌کاریم، یعنی در تمام طول سال باید از این نهال‌ها نگهداری کنیم، وقتی از این نهال‌ها نگهداری کردیم بزرگ می‌شوند و گسترش می‌کنند، جنت به همین معناست، جنات به معنای باغ‌ها و درختانی است که شاخه‌هایشان در هم تنیده شده است، ما باید در جذب آیات قرآن چنین نگاهی داشته باشیم که جانمان با قرآن بهاری شود.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند قرآن را فرا بگیرید، با قرآن ارتباط برقرار کنید و با آن انس بگیرید، چرا که قرآن بهار دل‌هاست؛ بنابراین طبق احادیث قرآن بهار دل‌ها و ماه رمضان بهار قرآن است، دیگر از این بالاتر و نورانی‌تر چه داریم؟

عابدینی اظهار کرد: روز جهانی رفع تبعیض نژادی را در پیش‌رو داریم، امروز مستکبران و جنایتکاران عالم به وسیله رژیم منحوس غصبی صهیونیستی با هم نمایشگاهی را در غزه به راه انداخته‌اند، این نمایشگاه هنر و تمدن غرب است، این نمایشگاه غربی‌ها، مادی‌گرایان، مخالفان دین و ایمان و مستکبران عالم را در دنیا رسوا کرد.

امام جمعه قزوین گفت: در گذشته وقتی سخن از غرب به میان می‌آمد، برخی افراد تصور می‌کردند در غرب خبری است و تمدن را در آنجا جست‌وجو می‌کردند، اما امروز همه می‌دانند در غرب چه خبر است، آن خبر شامل قتل عام، استفاده از ابزار و سلاح گرسنگی برای کشتن نوزادان، زنان و مردان بی‌پناه است، آن تمدن به معنای ویران کردن دانشگاه‌ها و به آتش کشیدن داروخانه‌ها و در نتیجه بدون دارو گذاشتن بیماران و مرگ آن‌هاست، این‌ها معنای تمدن غرب است، امروز خدا غربی‌ها را این گونه رسوا کرده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار