مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور ۱۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان، در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ 06 April 2024

تابناک خوزستان: علی داودی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و اطمینان خاطر در مصرف‌کننده است، اظهار کرد: در سال گذشته در نشست‌های کمیته علائم و کنترل کالای برگزار شده در اداره کل استاندارد استان خوزستان، تعداد ۱۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان صادر شد.

وی افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

داودی در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند.

منبع/ایسنا

برچسب ها: استاندارد ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار