مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، شنبه 18 فروردین اعلام کرد که این شرکت در سال 1402، بیش از 101 درصد برنامه تولید نفت خام خود را تحقق بخشیده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ 06 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس قباد ناصری ضمن تقدیر از حضور کارکنان این شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس و ابراز خرسندی از اهتمام متعهدانه آنان نسبت به پایداری تولید، رکورد تحقق 101 درصدی و فراتر از برنامه ابلاغی را با توجه به وجود موانع تحمیلی "درخورتحسین" توصیف کرد و گفت: پیچیدگی  فرایند تولید افزون بر منحصر به فرد بودن مخازن تحت راهبری و قرار داشتن در دوره برداشت ثانویه، عواملی هستند که دستاورد مذکور را به عنوان نتیجه تعهد، تجربه و تفکر جهادی سرمایه انسانی سازمان، به صورت یک مورد کم نظیر انعکاس داده است.

وی افزود: در سال 1402 علیرغم مشقات برآمده از شرایط خاص فرآیندی؛ با استفاده از MOS و MOT، بیش از 153 هزار و 570 بشکه نفت را استحصال و به مدار تولید بازگردانیم؛ این مهم باعث شد که از آلودگی محیط زیست و هوا نیز در حوزه عملیاتی شرکت جلوگیری شود.

مهندس ناصری 145 مورد عملیات  با استفاده از لوله مغزی ، 80 مورد نمودار گیری، مسدودسازی و مشبک کاری( شرکت های نمودار گیر)، 20 مورد اسید کاری گسترده، 200 مورد زنده سازی و راه اندازی، 270 مورد خدمات فنی درون و سرچاهی و 450 مورد برنامه ریزی برای تداوم تولید و بررسی را از اهم اقداماتی برشمرد که در سال 1402جهت پایداری تولید بر روی چاه های شرکت به انجام رسیده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یادآورشد:  نصب و راه اندازی 3 دستگاه تلمبه تزریق پساب P-68  و P-100 در واحد های نمکزدایی1، 5 و6،  انتقال تلمبه پساب p35 از نمکزدایی مارون 1 به نمکزدایی مارون3 جهت کاهش ارسال پساب به حوضچه های تبخیر و تکمیل و راه اندازی چاه های جدید تزریق پساب در واحد نمکزدایی مارون4 را نیز در راستای مدیریت بهینه پساب های نمکزدایی به انجام رساندیم که به تبع آن، بیش از 98درصد این پسابها به چاه های دفعی تزریق شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص تسریع در تعمیرات اساسی و راه اندازی پروژه های مرتبط با تولید، مسیر نگهداشت و افزایش تولید در سال 1403 هموارتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار