مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس، گفت: کشت پنبه در استان فارس از اواسط اردیبهشت آغاز می شود و تا اواخر خرداد ادامه دارد.خبر داد و تاکنون ۲۰ هکتار از مزارع این استان به زیر کشت این محصول رفته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 12 May 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس، گفت: کشت پنبه در استان فارس از اواسط اردیبهشت آغاز می شود و تا اواخر خرداد ادامه دارد.خبر داد و تاکنون ۲۰ هکتار از مزارع این استان به زیر کشت این محصول رفته است.

مهدی صادقی افزود: میزان تولید مورد انتظار وش پنبه در سال زراعی جاری حدود ۶۷ هزار و ۳۳۳ تن است که امیدواریم با جایگزینی سطوح کشت مکانیزه به جای کشت‌های سنتی و استفاده از بذور و ارقام دلینته گواهی شده تولید داخل و وارداتی، محقق شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ تن کود‌های پایه و سرک پنبه و ۵۰۰ تن انواع بذور تولید داخل شامل ارقام گلستان، ارمغان و ساجدی تامین و به شهرستان‌های پنبه کار تخصیص یافته است.
صادقی اضافه کرد: عمده ارقام کشت شده در استان شامل ارقام داخلی از جمله گلستان، ساجدی، ارمغان، فجر، حکمت، شایان، تابان و بختگان و ارقام خارجی شامل ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، بی ای۱۰۱۰، لودوس وآرمادا هستند.
شهرستان‌های پنبه کار استان فارس شامل داراب، لارستان، جویم، زرین دشت، فسا، استهبان، سروستان، اوز، خنج، گراش، جهرم، مهر و لامرد هستند.

برچسب ها: کشت ، کشت پنبه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار